Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rette i Wordpress tema

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Jyllinge
Tilmeldt 10. Aug 13
Indlæg ialt: 122
Fra  Drinkwell.dk Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er..

Hvis jeg gerne som freelancer vil lave et en hjemmeside til en kunde kan det jo gøres via et Wordpress theme/tema.

Men hvis jeg vælger et færdigt tema kan det jo være at jeg gerne vil rette i dette, hvordan gør man det?

Hvordan retter man i det færdige tema, HTML, CSS, PHP eller laver en f.eks. Javascript funktion??

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 15:32

Hvis du skal gøre dig nogle forhåbninger om at kunne tilrette et Wordpress tema skal du som udgangspunkt sætte dig ned og bruge den tid det tager at lære HTML og CSS - der findes mange online tutorials som du kan lære fra :)

Dernæst, hvis du ønsker at være i stand til at tilbyde ændringer til et tema, der rækker ud over grafiske ændringer, kan du også blive nød til at lære noget PHP samt evt. MySQL - Og så selvfølgelig lidt om hvordan wordpress er opbygget, kan konfigureres samt udvides med plugins.

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 15:34

oldfarm:
Hvordan retter man i det færdige tema, HTML, CSS, PHP eller laver en f.eks. Javascript funktion??

Filerne til dit tema bliver installeret under /wp-content/themes/[tema_navn]

Der kan du rette så meget du vil.

Fra Jyllinge
Tilmeldt 10. Aug 13
Indlæg ialt: 122
Fra  Drinkwell.dk Skrevet kl. 15:36

Jeg kender godt til alt hvad der hedder HTML, CSS php osv...

Problemet er at jeg mest har lavet hjemmeside fra bunden af, og nu er gået over til wordpress. 

Jeg vil f.eks. godt kunne ændre på noget color eller font i mit downloadede tema, men jeg kender ikke så meget til strukturen i et tema og hvordan du retter det. Det må kunne lade sig gøre at gå ind i temaets filer og ændre f.eks. HTML-markup.

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 15:43

Ok, i så fald burde du fint kunne opnå hvad du ønsker.. Det er et stykke tid siden jeg selv har arbejde med Wordpres, og jeg husker dels ikke helt hvordan det er opbygget, og så har det nok også ændret sig en del siden.

Jeg vil foreslå dig at google efter "Wordpress theming tutorials", og måske også generelt bare på "Wordpress beginner tutorial".. Vil tro du kan finde flere gode video tutorials der forklare dig hvordan du gør (ellers prøv youtube.com eller vimeo.com).

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 15:50

Følgende er hverken ment sarkastisk eller nedlande, men blot som et godt råd.. Når det kommer til webudvikling ER google virkelig din bedste ven! :D

Her resultatet af en søgning på: how to begin with wordpress theming 

Fra kbh
Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 16:23

hej

alle temaer består af ganske almindelige php filer du let kan rette i samt tilføje nye php filer til dit tema folder

der er også et stylesheet du nemt kan rette og tilføje i

Dansk linkbuilding
Seo Ekspert Lars Andersen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)