Hej Vi har gennem firmaet købt en bil på auktion af så lav værdi at vi ikke tænkte over at tjekke bilen for gæld. Super super dumt, men sådan er det. Nu skal vi sælge bilen og vi har fundet ud af der selvfølgelig er gæld i - men ikke en hvilken som helst gæld, nemlig en lille ussel gæld på DKK 2804 ,- og til EUROPARK (???) Jeg har så i dag forsøgt at finde ud af om det betyder der er pant i bilen, for det undre mig at europark skulle kunne lave pant i bilen. Men europark kan intet oplyse, de kender intet til det. Jeg har så forsøgt at få nogen informationer ud af bilbogen i århus, men mage til dårlgi service skal man lede længe efter: Resume: Jeg ringer i morges ind kl 08.05 og fortæller vi har købt en bil, som vi nu skal sælge, og pludselig finder ud af der er gæld i. Konklussion Normalt har jeg intet imod at trække på professionel hjælp, men til en gæld på 2804 ,- er det simpelthen for dyrt at gå til en advokat. Nu spørger i nok hvorfor jeg ikke bare betaler og får det ud af verden: ser i ,det vil jeg også gerne, men når hverken europark eller retten er behjælpelig, så er det godt nok svært at "bare betale og få det ud af verden". Mit spørgsmål til de kloge aminoer er så: Hvad har man ret/krav på som borger? Når man er indehaver af en bil, hvori der er tinglyst gæld iflg. bilbogen, har man så ikke krav på fra bilbogens side at få flere oplysninger omkring denne gæld, når kreditor ikke er behjælpelig?? Jeg mener bilbogen som offentlig myndighed, burde hjælpe borgerne lidt mere , og kunne give nogen informationer om den gæld der åbenbart er i den bil man ejer ?? Er der nogen eksperter der kan fortælle om jeg er helt galt på den, eller om man har krav på noget her, gerne med henvisning til nogen paragraffer (det hjælper altid når man skal overbevise folk). Her er lidt oplysninger om gælden, hvis nogen kan se sig ud af det udfra det: (som det kan ses fremgår bilens reg nummer også af gælden så jeg undre mig over om det kan være noget gæld der kun er tilknyttet det pågældende registreringsnummer? Vi har købt bilen uden nummerplader, og på vores regattest fremgår et helt andet navn, end det navn som er debitor på denne gæld) HÆFTELSER DOKUMENT: Dato/løbenummer: 30.01.2007-40895-84 Prioritet: 1 Dokument type: Udlæg Hovedstol: 2.804 DKK Rentesats: 0 % OVERFØRT: Overført fra gammelt system: Ja Beskrivelse: Udlæg KREDITORER: Navn: EuroPark A/S DEBITORER: Navn: censureret væk CPR: censur-**** TILLÆGSTEKST: Anmærkning fra TLS BIL: Mærke: censur Årgang: censur Registreringsnummer: censur |
Hvis jeg var dig ville jeg ringe til bilbogen igen i morgen, og håbe på at komme til at tale med en anden. Det lyder som en supporter der har haft en dårlig start på ugen.
At starte en Advokat op for 2800 er tåbeligt. Men det er fanme også tåbeligt ikke at kunne betale gælden ud :)
Kim