først og fremmest så har du jo et regnskab for butikken, og her indgår de ubetalte regninger jo i resultatet, som er EN del af det du betaler skat af.
Så har du en egenkaptal i forretningen som udtrykker dens værdi i form af beskattede midler efter regnskabet er afsluttet, og sælger du for mere end butikkens regnskabsmæssige værdi er, så betaler du skat af det du får i overpris (goodwill)
Man kan derfor ikke stille spørgsmålet op som du gør, for de ubetalte regninger indgår i regnskabet for butikken - som jo gøres op hvis du sælger - og hvis det er personlig virksomhed, så er det i princippet aktiverne du sælger og ikke selv dit CVR som jo er personligt - men aktiver og goodwill
For at nogen skal svare konkret hvad du beskattes af behøver du kontakte f.eks en revisor der skal se regnskabet og kende din salgspris vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det vil sige,a t det er det samlede resultat er virksomhedens regnskab over eller underskud der bliver taget hensyn til, før en beskatning af salget vil finde sted.
Min revisor mener ikke, at et boliglån som banken kan dokumentere er taget til forretningen, kan trækkes fra i eventuelle slutregnskab
han siger at det kommer i balancen og det forstår jeg ikke, for vi har jo et rigtigt huslån til huset og så et boliglån som er givet af banken til butikken, hvordan gør man det?
du må fortælle mere præcist. Et boliglån fra banken til butikken, altså til dit CVR som så omfatter en selvstændig butik og ikke har spor med jeres private at gøre?
Selve lånet er jo ikke driftsmæssigt og står i balancen helt som det siges - selve butikkens ejendom må så stå samme sted så du kan jo ikke trække penge du skylder fra som sådan, men de må hænge sammen med butikkens bygning hvis det er et boliglån
Et lån er ikke en del af et driftsresultat lige som bankens indestående på en konto jo heller ikke udløser beskatning i sig selv
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
sjovt navn - boliglån så - men i alle fald står lånet som gæld i status og er ikke et underskud - tilsvarende kan så bilen jo være i aktiverne og afskrivning på den vil være i udgifterne
Så du det som til varelager, så er det jo måske tydeligere for dig at lånet ikke i sig selv er en udgift. Du låner 50.000 kr = gæld 50.000 men du køber varer for 50.000 = værdier 50.000 og det går helt lige op
Når du så sælger en vare, så er indkøbsprisen på varen en udgift, men det hænger ikke sammen med lånet overhovedet, så de revisor har helt ret Venlig hilsen John Hannover
Jeg ved godt at jeg ikke er god til det med regnskab, men hvordan kan det komme ind i balancen f.eks har mit hus da ikke noget at gøre med, at jeg har solgt et af mine firmaer, hvordan adskiller det sig så i balnacen, det lån der er lavet, som hedder boliglån til firmaet for den billige rentes skyld.
Ihvertfald må det være rimeligt at det lån der kun er lavet til firmaerne kan trækkes fra overskuddet, så banken kunne få pengene igen, da dette firma det er lavet til bliver solgt.