Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for handel med web-shop

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er kommet i tvivl om reglerne, hvis jeg handler i en web-shop, så jeg håber at der er nogen her inde der kan hjælpe mig !!

Jeg står for at skulle købe noget fra en web-shop og har fundet en, MEN de sælger både til erhverv og til private og de har i en mail oplyst mig at hvis jeg handler med dem, bliver jeg betragtet som erhvervskunde og acceptere derved at den almindelige forbruger-købelov ikke længere er gældende.

Jeg kunne godt lide og høre om det er lovligt / bindene når de ved at jeg er en privat kunde.

Der er en dansk web-shop og de har en dansk adresse.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 20:59

Loven stiller de erhvervsdrivende lidt anderledes når der handles mellem disse. F.eks. er der ikke 14 dages fuld returret for den erhvervsdrivende. Der er sikkert også andre bestemmelser der er anderledes, dog har jeg ikke noget konkret at henvise til.

Er dit spørgsmål baseret på at du vil handle med dem som erhvervsdrivende? Det lyder på dit spørgsmål som om du ønsker at handle som privat men de påtvinger dig at handle som erhversdrivende?

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 21:03

Det er ikke lovligt. Du kan på ingen måde fraskrive dig din rettigheder, når du laver et b2c (firma og privat) køb, om så du laver en kontrakt med djævelen, og underskriver med din førstefødtes blod.

Tilmeldt 20. Apr 13
Skrevet kl. 21:05

Dan Storm:
Det lyder på dit spørgsmål som om du ønsker at handle som privat men de påtvinger dig at handle som erhversdrivende?

Jeg ER privat, jeg er dog i tvivl om at de kan sættekøbeloven ud af kraft blot ved at skrive at de opfatter mig som erhverv, når de er klar over at jeg ikke er erhverv.

Tilmeldt 20. Apr 13
Skrevet kl. 21:08

dimsen:
Det er ikke lovligt. Du kan på ingen måde fraskrive dig din rettigheder, når du laver et b2c (firma og privat) køb, om så du laver en kontrakt med djævelen, og underskriver med din førstefødtes blod.

Det var lige det jeg var på udkik efter.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 21:20

Kpt:
Jeg ER privat, jeg er dog i tvivl om at de kan sættekøbeloven ud af kraft blot ved at skrive at de opfatter mig som erhverv, når de er klar over at jeg ikke er erhverv.

De kan ikke bare betragte dig som en erhvervsdrivende køber. Du har ret i at de ikke bare kan tilsidesætte loven ved at bare skrive sådan.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 20. Apr 13
Skrevet kl. 21:25

Mange tak for hjælpen

Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 252
Skrevet kl. 08:09

Det kan jo være at pågældende shop kræver cvrnr for at man an handler der.

bb

Tilmeldt 20. Apr 13
Skrevet kl. 10:26

Som jeg skrev i mit første indlæg sælger de til både erhverv og private! De har indvilliget i at sælge til mig som privat person.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)