Hej jeg er kommet i tvivl om reglerne, hvis jeg handler i en web-shop, så jeg håber at der er nogen her inde der kan hjælpe mig !!
Jeg står for at skulle købe noget fra en web-shop og har fundet en, MEN de sælger både til erhverv og til private og de har i en mail oplyst mig at hvis jeg handler med dem, bliver jeg betragtet som erhvervskunde og acceptere derved at den almindelige forbruger-købelov ikke længere er gældende.
Jeg kunne godt lide og høre om det er lovligt / bindene når de ved at jeg er en privat kunde.
Der er en dansk web-shop og de har en dansk adresse.
Loven stiller de erhvervsdrivende lidt anderledes når der handles mellem disse. F.eks. er der ikke 14 dages fuld returret for den erhvervsdrivende. Der er sikkert også andre bestemmelser der er anderledes, dog har jeg ikke noget konkret at henvise til.
Er dit spørgsmål baseret på at du vil handle med dem som erhvervsdrivende? Det lyder på dit spørgsmål som om du ønsker at handle som privat men de påtvinger dig at handle som erhversdrivende?
PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer
Det er ikke lovligt. Du kan på ingen måde fraskrive dig din rettigheder, når du laver et b2c (firma og privat) køb, om så du laver en kontrakt med djævelen, og underskriver med din førstefødtes blod.
Det lyder på dit spørgsmål som om du ønsker at handle som privat men de påtvinger dig at handle som erhversdrivende?
Jeg ER privat, jeg er dog i tvivl om at de kan sættekøbeloven ud af kraft blot ved at skrive at de opfatter mig som erhverv, når de er klar over at jeg ikke er erhverv.
Det er ikke lovligt. Du kan på ingen måde fraskrive dig din rettigheder, når du laver et b2c (firma og privat) køb, om så du laver en kontrakt med djævelen, og underskriver med din førstefødtes blod.
Jeg ER privat, jeg er dog i tvivl om at de kan sættekøbeloven ud af kraft blot ved at skrive at de opfatter mig som erhverv, når de er klar over at jeg ikke er erhverv.
De kan ikke bare betragte dig som en erhvervsdrivende køber. Du har ret i at de ikke bare kan tilsidesætte loven ved at bare skrive sådan.
PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer