Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skatteregler for partnerskab

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Min virksomhed kigger lige nu på mulighederne for at lave et partnerprogram hvor andre brugere eller virksomheder kan lede nye kunder til salg.

Tanken er, at alt efter hvor mange kunder, partneren fremskaffer virksomheden, desto større procentdele i overskuddet får partneren.

Hvordan er reglerne i forhold til dette, er der noget jeg skal være opmærksom på, og er der andre der har erfaring med dette? 

Tilmeldt 17. Sep 10
Skrevet kl. 11:14

Reference til lovgivning eller sider hvor jeg kan finde svaret vil også blive taget imod med glad hånd.

Tilmeldt 17. Sep 10
Skrevet kl. 17:36
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:04

tvivler på der er egentlig lovgivning som styrer hvorledes du vil give de såkaldte partnere ret til del af dit overskud. Det kan jo minde lidt om affiliate hvor deltagerne tjener penge ved at nogle klikker på bannere og foretager køb (min egen erfaring med det må kaldes skidt :))

En overskudsdeling er nok mere usædvanligt, for i teorien kan de partnere jo arbejde en masse, og skaffe dig kunder, og så har du måske slet ikke overskud og så får de bare lov til at være med til at bygge dig op men ikke noget konkret ud af at ha skaffet kunderne.

Du skal bare først og fremmest få formuleret ned præcist hvordan de "partnere" skal få andel i overskuddet. Jeg forestiller mig ikke, at du med partnere mener, få en ejerandel af din virksomhed (og ved heller ikke om det er et selskab hvor det er muligt)
Når du har formuleret det præcist nok, kan du evt prøve herinde eller nok bedre, få en advokat til at gennemlæse og eller en revisor til at kommentere på de eventuelle skattemæssige indberetningskrav ud fra din ordning

Jeg tror de manglende svar kommer af en lidt for svævende problemformulering - så kom bare lystigt tilbage

god vind med det
Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Sep 10
Skrevet kl. 10:06

Tusind tak for det gode svar :-)0

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)