Hej Aminoes Jeg har fået tilbudt at købe et ApS af en tidligere samarbejdspartner. Aktiviterne har været konsulent arbejde, så ingen lager, kontor etc. Der er et underskud oparbejdet i selvskabet på 125 i indskud samt 2x50k i lån = ca. 200k i underskud. Da jeg står og skal stifte et selsskab overvejer jeg at købe dette, for at kunne udnytte det underskud findes rent skattemæssigt. Men jeg er meget i tvivl om man rent faktisk KAN udnytte det underskud skattemæssigt fremadrettet. Jeg ved der er flere ting at være opmærksom på, men jeg søger pt. konkret svar om ovenstående. På forhånd tak. |
Jens Lund:Hej Aminoes
Jeg har fået tilbudt at købe et ApS af en tidligere samarbejdspartner.
Aktiviterne har været konsulent arbejde, så ingen lager, kontor etc. Der er et underskud oparbejdet i selvskabet på 125 i indskud samt 2x50k i lån = ca. 200k i underskud.
Da jeg står og skal stifte et selsskab overvejer jeg at købe dette, for at kunne udnytte det underskud findes rent skattemæssigt. Men jeg er meget i tvivl om man rent faktisk KAN udnytte det underskud skattemæssigt fremadrettet.
Jeg ved der er flere ting at være opmærksom på, men jeg søger pt. konkret svar om ovenstående. På forhånd tak.
Du kan formentlig ikke anvende det skattemæssige underskud. Læs mere her
http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2061281&vId=208670&search=underskudsselskab*
Ydermere skal det tilrådes at afstå fra at overtage/købe underskudsselskaber, idet det er noget nær uoverskueligt, hvad der kan være af krav mod selskabet fra tidligere perioder.
Det er relativt enkelt og billigt at stifte selskaber i dag, hvorfor jeg anbefaler at få et helt frisk selskab, som du med sikkerhed har styr på fra starten.
Tonny