Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af ApS med underskud

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoes

Jeg har fået tilbudt at købe et ApS af en tidligere samarbejdspartner.

Aktiviterne har været konsulent arbejde, så ingen lager, kontor etc. Der er et underskud oparbejdet i selvskabet på 125 i indskud samt 2x50k i lån = ca. 200k i underskud.

Da jeg står og skal stifte et selsskab overvejer jeg at købe dette, for at kunne udnytte det underskud findes rent skattemæssigt. Men jeg er meget i tvivl om man rent faktisk KAN udnytte det underskud skattemæssigt fremadrettet.

Jeg ved der er flere ting at være opmærksom på, men jeg søger pt. konkret svar om ovenstående. På forhånd tak.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jens Lund:

Hej Aminoes

Jeg har fået tilbudt at købe et ApS af en tidligere samarbejdspartner.

Aktiviterne har været konsulent arbejde, så ingen lager, kontor etc. Der er et underskud oparbejdet i selvskabet på 125 i indskud samt 2x50k i lån = ca. 200k i underskud.

Da jeg står og skal stifte et selsskab overvejer jeg at købe dette, for at kunne udnytte det underskud findes rent skattemæssigt. Men jeg er meget i tvivl om man rent faktisk KAN udnytte det underskud skattemæssigt fremadrettet.

Jeg ved der er flere ting at være opmærksom på, men jeg søger pt. konkret svar om ovenstående. På forhånd tak.

Du kan formentlig ikke anvende det skattemæssige underskud. Læs mere her

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2061281&vId=208670&search=underskudsselskab*

Ydermere skal det tilrådes at afstå fra at overtage/købe underskudsselskaber, idet det er noget nær uoverskueligt, hvad der kan være af krav mod selskabet fra tidligere perioder.

Det er relativt enkelt og billigt at stifte selskaber i dag, hvorfor jeg anbefaler at få et helt frisk selskab, som du med sikkerhed har styr på fra starten.

Tonny

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 19:53

Tusind tak for svar Tonny. Det var også det jeg selv var kommet frem til og har midlerne til at stifte på normalvis, så det var ikke der skoen trykkede. 

Tak for dit svar.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)