Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Allerede eksisterende produkt på det udlandske marked

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Aug 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg har 'opdaget' et lækkert kosmetisk produkt da jeg var i udlandet og har købt produktet med hjem og hørt mine nærmeste om deres mening. Hvordan foregår det, når man ønsker at sælge produktet på bla det danske marked? Jeg har søgt på firmaets navn m.m på nettet og kan ikke finde noget på firmaet eller andre oplysninger.. Vil den bedste mulighed være at rejse derned igen i håb om at finde firmaet og aftale et forretningsmøde med dem om salg på det danske marked eller hvordan? Er ny og ønsker selvfølgelig lidt vejledning :-)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 18:07

Hej,

Nu ved jeg selvsagt ikke hvilket udland det er, vi taler om - men det må kunne lade sig gøre at få nogen i landet til at finde leverandøren bag ved produktet uden at skulle begive sig derned.

Når du så har fundet leverandøren, så skal du simpelthen blot kontakte ham og ytre dit ønske om at forhandle produktet på det danske eller nordiske marked. Der er ingen, der siger at det er nemt at få lov til at sælge det, men omvendt så kunne han også finde på at sige JA med det samme. Man kan bare ikke vide det på forhånd, så det er bare at klø på.

Kosmetik er selvsagt et blodrødt hav at begive sig ud i, men din fordel vil da være at marginalerne på kosmetik er sindssygt høje og du kommer med et helt nyt produkt og ikke det samme som alle andre sælger. Kan du så få en del mennesker til at sælge for dig også, så er du allerede godt kørende. Det sidste lyder klart nemmere end det er.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 177
Fra  BumblebeeBusiness Skrevet kl. 22:13
Hej, det første der slår mig er...hvor seriøs kan et sådan firma være hvis man ikke kan finde produktet på nettet?
Men ellers er det blot at kontakte firmaet og det værste der kan ske er jo, at de siger nej tak...og det overlever man jo nok J
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:24

Torben Søndergaard:
Hej, det første der slår mig er...hvor seriøs kan et sådan firma være hvis man ikke kan finde produktet på nettet?

Man ved jo aldrig om det er en kædes private label, som der er tale om. I så fald ville du meget sjældent kunne finde det på nettet og det ville også være umuligt at få lov at sælge det i DK...

Så der kan være mange årsager til, at man ikke lige kan finde det på nettet og ret sikkert ikke, fordi de er useriøse.

Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 177
Fra  BumblebeeBusiness Skrevet kl. 15:34

Hej Flemming, du har helt ret i dine input - det er mere nuanceret end som så...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:47

Produktet skal også godkendes enten i EU eller i Danmark :) Og det skulle ikke undre mig at DK også skal godkende det selvom EU har gjort det! 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)