Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilpasse Javascript menu en smule

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet en responsive menu på tutsplus.com, men kunne godt tænke mig at lave en lille tilpasning - en demo kan ses her. Når skærmen er på smartphone størrelse ændres topmenuen til en knap, der hedder "Menu". Hvis brugeren trykker på knappen, kommer der en dropdown menu frem.

Hvordan får jeg "Menu" knappen væk, så dropdown menuen vises, som standard?

Vil skyde på, at det er i filen script.js, jeg skal kigge i, men hvad skal jeg ændre? 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 18:11

Det er nok noget onclick der får menuen frem som dropdown. Prøv at ændre onclick til onload.

Det kan være at det er det.

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 18:13

Ellers så send mig en mail med koderne, så kan jeg kigge på det i aften og sende det tilbage rettet, hvis jeg finder ud af det.

Jeg har rodet med den slags problemer før, det er meget nemmere når jeg ser koderne i sammenhæng.

Kan man downloade filerne til den menu gratis? På tutsplus

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 18:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

onClick bruger man sjællent mere.. Det pæneste er at adskille semantik og logik.. I dette eksempel bliver menuen synlig ved "hover", og på en iPad/iPhone kan det dog virke som om at effekten bliver triggeret af et klik... Følgende kode i jQuery sætter hover effekten:

$(document).ready(function() {
    $(".toggleMenu").css("display", "none");
    $(".nav li").hover(function() {
        $(this).addClass('hover');
    }, function() {
        $(this).removeClass('hover');
    });
}); Så det du skal er at du skal tilrette dit CSS, så de skjulte elementer er synlige, selvom man ikke hover på parent elementet, dog kun for moble enheder

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 18:26

Forstår i øvrigt slet ikke behovet for brug af Javascript/jQuery - I OS devises kan fint forstå "hover" i ren CSS!? - Men måske Android devises ikke kan?

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 18:33

Sorry.. Jeg var vist lidt hurtigt.. Der er en del mere jQuery ser jeg lige.. Prøver lige at se om jeg kan hitte ud af hvad der sker :)

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 18:42

Yes.. Nogle gange skal man lige stoppe op og læse hvad der bliver skrevet.. Du vil have menuen synlig, uden at man skal trykke på knappen "menu", men man skal stadig trykke på de forskellige menu punkter for at folde undermenuen ud - Korrekt?

I så fald kan du opnå dette ved at udkommentere (fjerne) de to linjer  jeg har udkommenteret herunder (linje 3 og 5):

var adjustMenu = function() {
if (ww < 768) {
//$(".toggleMenu").css("display", "inline-block");
if (!$(".toggleMenu").hasClass("active")) {
//$(".nav").hide();
} else {
$(".nav").show();
}
$(".nav li").unbind('mouseenter mouseleave');
$(".nav li a.parent").unbind('click').bind('click', function(e) {
// must be attached to anchor element to prevent bubbling
e.preventDefault();
$(this).parent("li").toggleClass("hover");
});
}
else if (ww >= 768) {
$(".toggleMenu").css("display", "none");
$(".nav").show();
$(".nav li").removeClass("hover");
$(".nav li a").unbind('click');
$(".nav li").unbind('mouseenter mouseleave').bind('mouseenter mouseleave', function() {
// must be attached to li so that mouseleave is not triggered when hover over submenu
$(this).toggleClass('hover');
});
}
}
Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 18:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Her et prof of conept på at det kan laves fint uden brug af Javascript.. (Dog kun eksempel kode) - Virker fint på I OS devices.. Nogle der eb/afkræfte om det virker på Android?

http://codepen.io/RasmusKnabe/pen/Hgbza

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 19:08

Rasmus L. Knabe:

Her et prof of conept på at det kan laves fint uden brug af Javascript.. (Dog kun eksempel kode) - Virker fint på I OS devices.. Nogle der eb/afkræfte om det virker på Android?

http://codepen.io/RasmusKnabe/pen/Hgbza

Ser fint ud og virker efter hensigten :-) (HTC One X, Android 4.1.1, Google Chrome)

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 19:11

Takker, og i så fald vil jeg da klart lave det uden brug af Javascript.. Specielt når vi taler 48 linjer jQuery.. Det virker som overkill :)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)