Godaften aminoer, SÅDAAAAAN, det bliver simpelthen udlejning og salg af arbejdstøj samt vaskeservice! Jeg sidder netop og laver forretningsplan for min kommende arbejdstøj/vask virksomhed. Meget kort fortalt, så er idéen ikke ny, den går ud på at udleje og sælge arbejdstøj og samt tilbyde vaskeservice.Jeg regner med virksomheden med tiden kommer til have hoteller,hospitaler mv som kunder..MEN! Men jeg skal starte et sted og kapitalen er heller ikke stor, så ønsker starte stil og rolig ud med små kunder. Jeg har selv nogle idéer om hvordan jeg skal starte, meeeen jeg vil høre Jeres ider også. Hvordan ville i skaffe de første kunder, og hvad ville i tilbyde dem..? Gratis vaskservice første måned ? Gratis arbejdstøj ? Skal man starte med resturanter ? Jeg sidder netop og laver forretningsplan for min kommende arbejdstøj/vask virksomhed. Meget kort fortalt, så er idéen ikke ny, den går ud på at udleje og sælge arbejdstøj og samt tilbyde vaskeservice.Jeg regner med virksomheden med tiden kommer til have hoteller,hospitaler mv som kunder..MEN! Men jeg skal starte et sted og kapitalen er heller ikke stor, så ønsker starte stil og rolig ud med små kunder. Jeg har selv nogle idéer om hvordan jeg skal starte, meeeen jeg vil høre Jeres ider også. Hvordan ville i skaffe de første kunder, og hvad ville i tilbyde dem..? Gratis vaskservice første måned ? Gratis arbejdstøj ? Skal man starte med resturanter ? |
Hej,
Det er jo i bund og grund fuldstændigt ligegyldigt, hvor du starter. Du skal bare selv sørge for at holde overblikket. Om det er brancher eller et geografisk område er jo lige meget for så vidt, men jeg vil da mene, at hvis du holder dig til et lille geografisk område, så kan du nemmere "brandslukke", hvis kunden bor tæt på.
Fin ide at give første måned eller kvartal gratis, men så skal kunden også binde sig til et år og herefter med en opsigelsesfrist på 3 måneder. Ellers er det dumt at give noget væk.
For mig at se, er det allervigtigste: HOLD HVAD DU LOVER!
Eksempel: Madfirmaer, der leverer mad til kantiner, lover altid en hel masse. I starten virker de sindssygt spændende etc, men snart er det som om, at de får nok i sig selv og glemmer kunden. De forhører sig ikke om, hvad kunderne synes og efter 6-12 måneder, så finder man sig en ny madleverandør, fordi man ikke er tilfreds med maden mere.
SÅ allervigtigst er altså: Hav styr på din kunde! Sørg for at de er glade og mere end tilfredse. Læg mærke til MERE END....