Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indbetaling af moms ? Første gang !

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jul 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Startet virsomhed 01/06-13 og står nu og skal lave min første moms indberetning.

Er dog lidt forvirret, bruger rengskabsprogrammet billys biling - og det virker også fint og har lagt alle faktura og regninger ind i det og har fået udregnet det jeg skal betale xxxxx antal kr i moms. I kvartal 2.
Men så har jeg importeret nogle varer uden for eu. Så går jeg ud fra jeg skal ligge de 2 importsedler jeg har fået fra skat af sammen. ( Juni og juli månede ) Så jeg har et beløb på xxxxx antal kr der, som jeg skal skrive i rubrikken moms af varerkøb i udlandet

Når jeg logger ind med min nem id under erhverv kommer der ingen rubrik frem der hedder moms frem ?

Er det rigtig det jeg skriver og hvor er den rubrik med moms henne ?

Mvh Jonas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47165
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:36

Din importmoms skal med som importmoms under salgsmoms og da jeg går ud fra det er noget til videresalg med samme beløb lagt til købsmoms så du ikke har nogen økonomisk effekt men derimod statistik m.m. Du kan læse om IMPORTMOMS 

At du ikke kan se punktet moms kan ha flere årsager. Jeg går ud fra, at du er momsregistreret (og importregistreret i øvrigt) og at registreringen for længst er kommet igennem - ellers var det årsag 1

Jeg går også ud fra, at du er logget ind med NemID for din virksomhed så det er som virksomhed du er logget ind - ellers var det nr 2

Endeligt så kan det være, at du ikke har fulde rettigheder på dit indlog. Du skal logge ind og i menuen til højre finde rettigheder til selvbetjening og ha kryds i moms  - du kan lige checke om der er flere brugere (ex hvis du har fornyet digital signatur til nøglefil eller andet

Siden kører MEGA langsomt idag

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Klitmøller
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 19:33

Jeg boevlede ogsaa med at MOMS-ikonet slet ikke var til stede.

Du skal ned under "Rettigheder til Selvbetjening" og faa oprettet Administrator og de forskellige punkter som du skal indberette.

Endnu engang thumps up Cookie for et godt svar ogsaa.

Lars, elsk.com

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jul 13
Skrevet kl. 19:55
Hej
tak for svarene

men har dog ikke løst problemet endnu :/

Jeg er moms og importørregistret

Jeg logger ind på erhverv med min personlige nem id

Og når jeg er logget ind står firma navnet også ovre i højre hjørne og Cvr nummer står der også.

- Hvis jeg går ind i rettigheder til selvbetjening så er der 2 under kalgorier som hedder :

Autoriser revisor m.fl.
Klient oversigt

Hvis jeg vælger den første 'Autoriser revisor m.fl.'

Så kommer der en side frem med jeg kan give andre personer tilladelse til og indråberette noget. Og så er der nogle ting man kan give tilladelse til ? Men det er vel kun hvis man skal give andre lov ? Og den klient oversigt er jo bare hvem der har lov ?

Hvad gør jeg :/ ?????

Mvh Jonas
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47165
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:59

har du ikke langt ned i menuen - ikke under administrer måske et punkt med brugerrettigeder. Det har intet med det med revisor autorisation at gøre - du skal kunne finde brugerrettigheder under et eller andet punkt - ellers ringer du til skat mandag og er indlogget hvorefter du skal kunne få hjælp

Prøv også lige i virk.dk - min brugerprofil at se at du som indlogget har de forskellige rettigheder du der kan vælge - det er første huk måske
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jul 13
Skrevet kl. 20:23
Hej igen

Så fandt jeg det endelig.
Man skal ind under administration og så under tilmeldings oplysninger.

Efter 3 forsøg med og tilmelde, fattet deres utrolige langsomme system det endelig og nu skulle moms gerne vises i menuen indenfor 30 min :D

Tak for hjælpen
Mvh Jonas
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)