Startet virsomhed 01/06-13 og står nu og skal lave min første moms indberetning.
Er dog lidt forvirret, bruger rengskabsprogrammet billys biling - og det virker også fint og har lagt alle faktura og regninger ind i det og har fået udregnet det jeg skal betale xxxxx antal kr i moms. I kvartal 2. Men så har jeg importeret nogle varer uden for eu. Så går jeg ud fra jeg skal ligge de 2 importsedler jeg har fået fra skat af sammen. ( Juni og juli månede ) Så jeg har et beløb på xxxxx antal kr der, som jeg skal skrive i rubrikken moms af varerkøb i udlandet
Når jeg logger ind med min nem id under erhverv kommer der ingen rubrik frem der hedder moms frem ?
Er det rigtig det jeg skriver og hvor er den rubrik med moms henne ?
Din importmoms skal med som importmoms under salgsmoms og da jeg går ud fra det er noget til videresalg med samme beløb lagt til købsmoms så du ikke har nogen økonomisk effekt men derimod statistik m.m. Du kan læse om IMPORTMOMS
At du ikke kan se punktet moms kan ha flere årsager. Jeg går ud fra, at du er momsregistreret (og importregistreret i øvrigt) og at registreringen for længst er kommet igennem - ellers var det årsag 1
Jeg går også ud fra, at du er logget ind med NemID for din virksomhed så det er som virksomhed du er logget ind - ellers var det nr 2
Endeligt så kan det være, at du ikke har fulde rettigheder på dit indlog. Du skal logge ind og i menuen til højre finde rettigheder til selvbetjening og ha kryds i moms - du kan lige checke om der er flere brugere (ex hvis du har fornyet digital signatur til nøglefil eller andet
Siden kører MEGA langsomt idag
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hvis jeg vælger den første 'Autoriser revisor m.fl.'
Så kommer der en side frem med jeg kan give andre personer tilladelse til og indråberette noget. Og så er der nogle ting man kan give tilladelse til ? Men det er vel kun hvis man skal give andre lov ? Og den klient oversigt er jo bare hvem der har lov ?
har du ikke langt ned i menuen - ikke under administrer måske et punkt med brugerrettigeder. Det har intet med det med revisor autorisation at gøre - du skal kunne finde brugerrettigheder under et eller andet punkt - ellers ringer du til skat mandag og er indlogget hvorefter du skal kunne få hjælp
Prøv også lige i virk.dk - min brugerprofil at se at du som indlogget har de forskellige rettigheder du der kan vælge - det er første huk måske vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER