Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man tage penge for info om hvordan man laver regnskab

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Aminoer

Jeg er faldet over en del nye iværksættere der ikke har styr på bogføringen og hvordan man gør osv.

Jeg overvejer at lave en hjemmeside med videoer og andre ting der fortæller på dansk hvordan man laver en god gammeldags bogføring.

Jeg studerer selv på HG og lære faktisk det der hedder erhvervsøkonomi altså bogføring. 

men kan man tage penge for det...

Tænker lidt i ret på at folk skulle betale... for at se videoerne som jeg ville smide op.

Håber at høre fra nogle

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46853
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:23

Mit gæt er nej. Der er så mange gratis konkurrenter (inkl nogen der prøver at svare via Amino) så jeg tror ikke du får let ved at tage penge for det. 

Du kan tage penge for konkret at lave regnskab og andet for andre - men for en hjemmeside med råd - mit gæt er nej

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 22:34

mange af de hjemmesider jeg har kikket på forklare ikke debet og kredit som er en af de store grundsten i bogføring. 

de forklare heller ikke hvordan man laver en kasserapport som faktisk også er en af de grundsten i go bogføring.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:46

Bare lav videoerne og smid dem på din egen kanal på youtube. Er der nogen, der ser dem, så tjener du penge fra reklameindtægter - hvis ikke, ja så har du spildt din tid :)

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:09

Umiddelbart tror jeg ikke du kan få mange til at betale for dine videoer. Man kan jo få fat i en masse gratis. Internettet, biblioteket osv. Hvad med en reklamebaseret hjemmeside, hvor du lægger dine videoer op, men samtidig henviser til diverse revisorer og bogholdere? hvis altså du kan få disse virksomheder til at skyde nogle reklamekroner i.?

Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:16

Altså en uddannet bogholder kan normalt tage fra omkring 300 kr. i timen for at lave bogføring. Du har ikke uddannelsen, erfaringen eller baggrundsviden til at bogføre på det niveau.

Jeg ville nok anbefale at du videreuddanner dig til eks. bogholder eller lignende, såfremt du ønsker at hjælpe folk med bogholderi.

Det niveau du taler om i ovennævnte post, er meget elementær og basal viden, som kan googles uden omkostninger for folk - for at tage et hurtigt eksempel - tog det mig 10 sekunder at finde følgende:

http://da.wikipedia.org/wiki/Debet_og_kredit

ligeledes kan man på ca. samme tid finde vejledninger og elektroniske kassekladder gratis. 

Held og lykke med uddannelsen :)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 08:21

Jeg er også tvivlsom.

For 6-700 kroner kan man tage et AMU-kursus i bogføring. Dette vil man i mange tilfælde kunne få dækket af sin fagforening og evt. tage det i ens ferie.

Omvendt kender jeg en ældre herre, der hjælper udlændinge med deres regnskaber. Han har ingen uddannelsesmæssig baggrund, men hjælper faktisk bare med den basale afstemning og folk er glade for det :-)  Så kan man mene, hvad man vil om det. 

Fra Hvalsø
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 09:07

Hmm... jeg tror nu godt det kunne gøres til en lille forretning, men det kræver at alt er virkelig gennemarbejdet og professionelt fra starten af. Nu er jeg selv fotograf, og jeg har i mange år abonneret på det der hedder kelbytraining.com. På den side ligger der et hav af tutorials til fotografering og redigering, og ja - det kan man også finde gratis på youtube, men her er det top-professionelle folk der forklarer. Med andre ord, så skal det være værd at betale for. 

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 10:31

Anne82:
Jeg ville nok anbefale at du videreuddanner dig til eks. bogholder eller lignende, såfremt du ønsker at hjælpe folk med bogholderi.

Mange tror at HG bare er uddannelse til kassedame/kassemand i Netto, men der må jeg sige at der faktisk rigtig meget baggrunds viden inden for bogføring.

Anne82:
ligeledes kan man på ca. samme tid finde vejledninger og elektroniske kassekladder gratis. 

Hvis man ikke har viden om hvordan man føre en kasserapport kan det være fuldstændig nytteløst.

Kan jo give jer et spørgsmål. 

hvilke kontonummer skal momsafregning føres i kontoskitserne?

kunne jo være rart at se hvor mange der lige ved det... for jeg fandt da først ud af det da jeg startede på HG og jeg har haft virksomhed siden jeg var 18år

Citat fra Jocob B Rue (Advokat

Der skal hverken revisor eller advokat eller livredder  - men en god præcis og nøjagtig

bogholdføring er - i alle typer virksomhed - guld værd

Go´ Søndag herfra

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 10:35

Christian V. Cortsen:
Hmm... jeg tror nu godt det kunne gøres til en lille forretning, men det kræver at alt er virkelig gennemarbejdet og professionelt fra starten af. Nu er jeg selv fotograf, og jeg har i mange år abonneret på det der hedder kelbytraining.com. På den side ligger der et hav af tutorials til fotografering og redigering, og ja - det kan man også finde gratis på youtube, men her er det top-professionelle folk der forklarer. Med andre ord, så skal det være værd at betale for. 

Sad faktisk med samme tanke... 

Siger ikke at jeg vil tage en jetjager eller en længde på en bondegård for det. 

tanken var mere lidt hjælp til iværksættere for små penge.

Jeg ville tjene lidt ved siden af mine studier

i mine øjne 

en wind wind 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)