Hej Alle Jeg har et enkeltmandsfirma som rådgivende-ingeniør, i denne forbindelse har jeg fået kontakt med et firma (A) som jeg arbejder igennem. Herunder reservedelssalg og kundemøder. For det meste kører jeg ud hjemmefra (i egen bil) og henter reservedelene og får dem sendt til kunden. Ved møder kører jeg også ud hjemmefra, direkte til kunden og hjem igen. Andre dage er jeg i firmaet (A), her ringer jeg rundt til kunder, løser ingeniør messige opgaver og gennemgår solgte projekter m.m. Hvordan skal jeg forholde mig til kørslen, dels i forbindelse med kundemøder, afhentning af reservedele og mine dage i firmaet (A)? (jeg rammer vel 60 dages reglen, hvis den gælder) Kan jeg fratrække alle kørte kilometer ifølge min kørebog, dvs fra min hjemmeadresse eller kun kilometer fra firmaets (A) adresse og kun kunden/leverandøren? Jeg fakturerer ikke firma (A) kilometerne, men kun forbrugt timeforbrug (fremgår af ugesedler vedlagt min månedlige faktura), desuden har jeg nogle få andre kunder jeg løbende fakturer direkte (2-3 stk og dage pr. md) M.v.h. Lasse |
Enkeltmandsvirksomhed kørsel i egen bil og 60 dages reglen
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
- 1
Den store fare er hvis skat kan mene du faktisk ikke er andet end en ansat - Køber du selv dele for egen regning. Eller som i tilfældet, er det dinkunde der køber? vh John hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)