Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed kørsel i egen bil og 60 dages reglen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Aug 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har et enkeltmandsfirma som rådgivende-ingeniør, i denne forbindelse har jeg fået kontakt med et firma (A) som jeg arbejder igennem. Herunder reservedelssalg og kundemøder.

For det meste kører jeg ud hjemmefra (i egen bil) og henter reservedelene og får dem sendt til kunden. Ved møder kører jeg også ud hjemmefra, direkte til kunden og hjem igen.

Andre dage er jeg i firmaet (A), her ringer jeg rundt til kunder, løser ingeniør messige opgaver og gennemgår solgte projekter m.m.

Hvordan skal jeg forholde mig til kørslen, dels i forbindelse med kundemøder, afhentning af reservedele og mine dage i firmaet (A)? (jeg rammer vel 60 dages reglen, hvis den gælder)

Kan jeg fratrække alle kørte kilometer ifølge min kørebog, dvs fra min hjemmeadresse eller kun kilometer fra firmaets (A) adresse og kun kunden/leverandøren?

Jeg fakturerer ikke firma (A) kilometerne, men kun forbrugt timeforbrug (fremgår af ugesedler vedlagt min månedlige faktura), desuden har jeg nogle få andre kunder jeg løbende fakturer direkte (2-3 stk og dage pr. md)

M.v.h.

Lasse

Tilmeldt 9. Sep 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:30
Jeg har det samme spørgsmål. Hordan klarede du dig til sidst?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:36

Den store fare er hvis skat kan mene du faktisk ikke er andet end en ansat - Køber du selv dele for egen regning. Eller som i tilfældet, er det dinkunde der køber?

Hvis skat kan se det som omgåelse af ansættelse så får du en skat over 100% ud af hele indtægten og al kørsel i egen bil falder bott

Alt for mange falder i den fælde og fakturerer fra et ApS uden at være faktuelt seelvstændige og mange får alvorlige klaps

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)