Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min revisor har ikke indberettet Selvangivelse for 2012

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 16. Aug 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har et  stort problem, da min revisor endnu ikke har indberettet min selvangivelse.

Hver gang jeg ringer til ham siger han bare, at der lige går et par dage mere, og det har jeg fået at vide de sidste 3-4 måneder og så skynder han sig at afslutte samtalen, jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, for at få ham til, at komme igang.

Det er det samme han skal igang med, at kigge på hver gang, jeg spørger, hvad det dog er han mangler, han har lavet al momsen for 2012 og fik de sidste papirer han skulle bruge i starten af Januar 2013.

Jeg kan jo intet gøre, når han har alle mapper osv.

Da jeg selv er sådan, at der skal være styr på tingene, ha rjeg meget svært ved, at accepterre dette, men aner ikke hvordan jeg skal forholde mig.

Jeg har prøvet, at søge på nettet, men kan ikke finde nogen råd om, hvordan man kan forholde sig i denne sitiuation, så jeg håber, at der sidder 1 her, der kan hjælpe mig?

På forhånd mange tak!

Mvh Frank Petersen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:28

helseshoppen:
Da jeg selv er sådan, at der skal være styr på tingene, ha rjeg meget svært ved, at accepterre dette, men aner ikke hvordan jeg skal forholde mig.

Hent dine mapper og find en ny revisor til at udarbejde din selvangivelse nu og fremover. Find en som du er tryg ved og for hvem en aftale er en  aftale.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47219
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:32

sten enig - Revisoren vil sikkert sige at han tager det imorgen og du ikke behøver hente. Få det skriftligt fra ham på mail hvor han så også påtager sig ansvar for evt omk. du får ved ikke at ha fået afleveret rettidigt - og to dage efter står du hos ham og kræver alt udleveret - (hvis ikke du gør det idag men sådanne typer hænger ofte fast i dem - men kræv dem)
Må jeg f.eks. anbefale Tonny fra http://www.erhvervs-consult.dk/

vh

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:59

Hej Frank

Du skal være opmærksom på, at der på din årsopgørelse for 2012 vil blive påført er skattetillæg på kr. 2.500 grundet overskridelse af fristen den 1. juli 2013.

Iøvrigt er jeg enig med Henrik og JohnYes

Tonny

Tilmeldt 16. Aug 13
Skrevet kl. 18:16

Hej!

Øv, ja det bliver jeg nok nød til, men hvad ville der ske, hvis jegikke gjorde noget og han lod være med, at gøre noget, hvor ligger ansvaret?

God weekend!

Frank Petersen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47219
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:21

hos dig i forhold til skat helt klart. Det er nok muligt du vil kunne bevise at han skulle ha lavet sit arbejde den sløve revisor og at du kunne sagsøge ham for det som det kostede, men da ansvaret er dit, vil passivitet gøre det håbløst, så i princip skulle du senest 4/7 (fristen var skudt til 3/7 i år) har meddelt din revisor, at du ville holde ham ansvarlig for bod og udgifter i forbindelse med den forsinkede indsendelse - det ville ha lettet en sag

Ansvaret for din skat er din så klø på
Venlig hilsen

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 18:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vær' tålmodig og giv ham nogle flere måneder...  Eller den mere logiske - skift revisor..

Tilmeldt 29. Oct 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 18:47
Ansvaret er dit alene ! - Helt enig med de andre indlæg - skynd dig at få fat på dine bilag og find en anden revisor ASAP. Passivitet = accept
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:56

helseshoppen:
men hvad ville der ske, hvis jegikke gjorde noget og han lod være med, at gøre noget, hvor ligger ansvaret?

Dit ansvar som John korrekt skriver. Så vil der ske det at SKAT laver en skønsmæssig ansættelse af dig. Altså deres gæt på hvor stort dit overskud har været. Typisk skyder SKAT højt. Hvis dine skatteindbetalinger ikke svarer til deres gæt - så bliver du opkrævet det resterende (evt. via inkasso mv. hvis du ikke betaler).

Selvom SKAT formelt ikke må bruge de skønsmæssige ansættelser som tvangsmiddel til at få folk til at indsende selvangivelse, så er det i praksis virkeligheden. Hvis du ikke reagerer på en evt. lav skønsmæssig ansættelse - så begynder de virkelige problemer for dig.

/Henrik

Tilmeldt 16. Aug 13
Skrevet kl. 19:23

Hej!

Mange tak!

Ja, så er det jo nemt, at være revisor, når man bare kan fralægge sig alt ansvar

God weekend

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)