Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stakkels Lasse

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,9 stjerner givet af 9 person

Læser på BT i dag, at Lasse Burholt - en kendt Amino, specielt indenfor MLM, har været indblandet i en voldsom trafikulykke, hvor tre børn omkom.

Det er ulykken som er blevet kendt under navnet Sindal-ulykken.
Lasse var bilisten som kom i modkørende retning, og som ikke kunne nå at undvige den venstresvingende bil. 

Nu bliver han så svinet på Facebook 

Hvor mange af os, kan sige sig fri for at køre for stærkt?

Det var trods alt ikke Lasse der lavede noget galt i trafikken, som f.eks. at køre i modsatte side, slingre eller lign, han helligbrøde var trods alt kun at han kørte for stærkt, nøjagtigt som 95% af trafikanterne gør.

Jeg har selv mistet flere familiemedlemmer i trafikken, og kender derfor de følelser som de efterladte går rundt med.

Jeg ved at Lasse må have det ad helvede til, og håber at der er folk til at tage sig af ham, fordi skyldfølelsen, og følelsen af ikke at have gjort nok, dukker op i hans tanker gang på gang. Det kan ødelægge et menneske fuldstændigt, og det ville ikke være retfærdigt overfor Lasse.

Så kære Amino, giv din stemme tilkende her i tråden, det vil lune Lasse, her i hans svære tid.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 13
Indlæg ialt: 12
Fra  IN10SE Webdesign Skrevet kl. 14:56

De varmeste tanker herfra til Lasse.
Vi står bag dig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hans hastighed har jo haft indvirkning på ulykkens omfang, så jeg mener ikke man sige at han ikke har lavet noget galt i trafikken.

Det er dog stadig kun menneskeligt at begå fejl, og det rammer alle parter hårdt, når det går så galt som i sindal-ulykken. Så lidt medfølelse og hjælp til alle parter er mere rigtigt end tilsvinninger i bagklogskabens lys.

Men Lasse skal nok vende sig til, at der vil være tankeløse mennesker med lavt selvvære, der har behov for hævde sig ved at fremhæve hans fejltagelse. 

Jeg håber og tror på at han som iværksætter finder styrken til at komme videre, selv om det går op af bakke.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 15:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 8 person

Jeg har ikke helt samme medlidenhed med Lasse, som du kan fremvise. Det kan godt være at jeg er et skidt menneske, men når man vælger at køre så meget for stærkt, så tager man altså en chance med både eget og andre menneskers liv, og får derfor ingen medlidenhed fra mig. For det meste går det godt, men en gang i mellem går det galt.

Det vil dog ikke være fair at give Lasse hovedparten af skylden, for det er der trods alt ikke meget der tyder på at han har. Men han har truffet et valg, og må nu leve med konsekvenserne. Kan han ikke det, skulle han have truffet et andet valg.

Det er ikke sikkert at der ikke havde været så katastrofal udgang på ulykken hvis han havde overholdt hastighedsgrænsen, men der er en verden til forskel på at blive ramt med 80 km/t eller 120 km/t.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Nørresundby
Tilmeldt 4. Jan 13
Indlæg ialt: 408
Fra  ADVICE Skrevet kl. 15:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person
Tanker til de omkommende herfra!
Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 15:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tak til Jan for et medmenneskeligt indlæg og for den varme støtte du giver til et menneske, der har det rigtigt svært lige nu.

Jeg giver min fulde støtte. Ingen mennesker kan sige sig fri for at lave en fejl på et eller andet tidspunkt, som med mennesker er vor smukkeste opgave at hjælpe og støtte. Den der sidder med skyldfølelsen, forstår at straffe sig selv og det er rigeligt.

De bedste hilsener

Finn

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 15:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved ikke hvor hurtigt Lasse har kørt, at jeg føler med ham betyder naturligvis ikke, at jeg ikke føler endnu mere for familien det er gået udover.

Der er indtil videre ikke noget der tyder på, at Lasse ikke har haft fuld kontrol over sit køretøj, men klart hvis han havde kørt de tilladte 80km/t havde han jo slet ikke været i nærheden af ulykkestedet, og dermed havde der været sparet 3 små liv.

At man føler med eet menneske og den hårde tid, han går igennem, betyder ikke, at jeg ikke føler med familien der blev splittet fra deres 3 børn.

Men at lynche et menneske offentligt er bare ikke i orden, han har det sgu hårdt nok i forvejen, med de tanker og den skyldfølelse som han må gå rundt med.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 15:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Jeg ved godt, at denne tråd er udtryk for sympati. Men nu ved jeg ikke, hvor mange der har nærlæst BT i dag, men jeg har ikke. Tænker på, om det ikke var bedre at sende manden en personlig besked og ellers lade sagen være mellem ham og politiet. Eventuelt bede Facebook lukke den hadegruppe - hadegrupper er mig bekendt ikke tilladt på FB. Jeg er på Amino næsten hver dag, men har aldrig hørt om Burholt, og sådan er det sikkert for de fleste læsere. Tænker, det må være noget nemmere at komme videre i sådan en situation, hvis man får lidt privatliv. Ja, stakkels 3 unger.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 16:04

Louise Lamberth - Tekstfokus:
Jeg er på Amino næsten hver dag, men har aldrig hørt om Burholt, og sådan er det sikkert for de fleste læsere. Tænker, det må være noget nemmere at komme videre i sådan en situation, hvis man får lidt privatliv.

Yes

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Det er for let at svine folk til på FB... Og vi kender alle typerne, som bagefter sætter sig ud i bilen og kører 60 km/t igennem byen... 
Desuden gavner de der latterlige kommentarer intet. Hverken for Lasse eller den familie, som det gik ud over. Men hvis nogle mennesker har behov for at fremhæve sig selv ovenpå sådan en tragisk ulykke, så siger det mere om dem, end det gør om Lasse eller andre... 

Men jeg har nu mest ondt af den familie, som er blevet smadret pga dette. Sikke en straf hende moderen har fået, for at overholde loven og reglerne. Hun har intet forkert gjort, og alligevel koster det hendes 3 børn livet... Det er tragisk, og jeg sender mine tanker til den stakkels familie.

Politiet afviser spekulationer...

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)