Hej, Amino Jeg åbner indenfor den næste måneds tid (forhåbentligt kortere) min webshop med salg af headphones. Efter næsten at have færdiggjort min hjemmeside, er jeg kommet i tvivl om, hvorvidt det er mest fordelagtigt at have korte eller lange varebeskrivelser. Til alle produkterne på min egen side har jeg skrevet relativt lange beskrivelser. Eksempelvis: "Pipe er en klassisk in-ear headphone, der leverer imponerende lyd og et ergonomisk design i lette og modstandsdygtige materialer. Det elegante samspil mellem de enkelte elementer og den fede lyd gør Pipe til en suværen in-ear headphone. Pipe kan desuden fås i en model lavet i samarbejde med Carhartt, og ligesom Aiaiai's andre produkter fås den i et væld af farver. Der medfølger 3 par silikonepropper til individuel pasform. Specifikationer: Plug:Angled stereo plug 3.5 mmSpeaker impedance:16 OhmSpeaker Sensitivity:105 +/- 3dBMaximum Power Input:3 mWFrequency Response:20-20KHzMicrophone Sensitivity:-42 +/- 3dB "
I ovenforstående længde eller længere. Erfaringer o./el. personlige præferencer vil være fantastisk!
Mads, Soundwear.dk :) |
De lange beskrivelser er fornuftigt i forhold til søgemaskinerne, men ofte knap så interessante i forbindelse med konvertering.
Konkrete brugbare informationer med highlights af de unikke og mest interessante funktioner på produktet, der gør det bedre end andre, er naturligvis et must.
Det er meget svært at finde den nøjagtige passende balance mellem SEO og brugervenlighed.
Des mere teknisk og dyrt et produkt er, des mere information forventer brugeren.
Men en god beskrivelse på et af de billigste produkter, kan meget vel give god konverteringer.
Det bedste du kan gøre er, at teste dig frem med A/B splittests og afprøve forskellige opsætninger.
Det vil give dig god viden og indsigt i, hvordan du for sammensat dine produkt tekster, så de harmonere godt med brugerens forventninger.
Herefter kan du se lidt nærmere på SEO venligheden i teksterne.