Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen med enkeltmandsvirksomhed, der vil bruge tid på at sætte mig ind i det vigtige?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 151
Fra  Timebay.dk Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er efterhånden nået langt med min drøm om at starte virksomhed. Det eneste der holder mig tilbage, er usikkerheden omkring skat, bogføring osv.

Jeg har besluttet at starte en enkeltmandsvirksomhed. (Ikke registreret endnu.) men alt det med bogføring, selvangivelse og alle de ting gør mig usikker. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal håndtere det. Jeg har før arbejdet med bogføring i min uddannelse, men jeg ved ikke hvordan skat forlanger at bogføringen skal se ud og med hensyn til selvangivelse og andre regnskaber har jeg ingen erfaring med.

Derfor tænkte jeg på om der var nogen med enkeltmandsvirksomhed, der kunne dele ud af deres erfaring omkring det administrative i at have enkeltmandsvirksomhed.

Mvh

Carsten Nielsen

Fra Odense
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Bogføring er nemmere end nogensinde, specielt pga. de mange gode programmer der kan gøre det nemt og enkelt, selv for den uerfarne.

Prøv at kig på f.eks. Dinero eller Billysbilling. Cool

 

Mvh. Mathias

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46673
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja bogføring er nemmere idag takket være programmer - men det kræver stadigt du selv har noget viden om importmoms - om hotelmoms - repræsentation og gaver, hvidplade bil momsfradrag parkering/storebæltsbro - delt moms private anskaffelser/firma anskaffelser - kørepengefradrag - porto efter udligningsordning eller ikke- hvad er konkret bedst

Se det lød jo SLEMT og er også lidt besværligt. Jeg ville bare frem til, at JA programmerne skal nok komme med et resultat og momsen bliver overordnet også korrekt - med visse risiko for fejl i rep - gaver - delt moms -MEN jeg vil nu nok hævde, at har man ikke en vis bogholdermæssig viden, så er det klogt, at bruge et godt program som nævnt OG samtidigt i begyndelsen, lige sende det til en økonomiperson evt sammen med scan af bilagene - f-eks en gang i kvartalet. Sådan nogen sidder eksternt og tager ca 350 kr i timen og når rigtigt meget på en time faktisk - og ofte tjener de deres egen omkostning ind flere gange - netop ved at kunne loven

denne fra Dansk Revision omfatter i det mindste repræsentation  som jo bar er en lille del af helheden, men kan være god hjælp til at bogføre

http://www.danskrevision.dk/Nyheder/Documents/Marts%202012%20Skatte-%20og%20momsfradrag%20ved%20repr%C3%A6sentation.pdf

Lad ikke skrækken for regnskab holde dig tilbage, det er ikke voldsomt dyrt at få økonomihjælp - det skal slet ikke være fuld revision, men hjælp til lidt start og lidt opstilling ved årsskiftet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten,

Prøv at besøge 1264.dk, som drives af Susan Vestergaard. Hun er selvstændig bogholder og regnskabschef og afholder kurser for iværksættere.

Hun har også skrevet en guide for iværksættere om alle forhold vedrørende opstart af virksomhed. Hun er ved at få guiden udgivet som bog, men har nok stadig guiden som pdf-fil til download.

Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 151
Fra  Timebay.dk Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nu har jeg prøvet at læse mig lidt rundt inde på hjemmesiden 1264.dk og det ser egentlig meget fint ud. Men skal lige se om jeg har forstået det hele lidt nemmere.

Vil det sige at når jeg har virksomhed, egentlig bare skal bogføre det forskellige f.eks i e-conomic eller billys billing. og når så året er omme skal jeg have en revisor til at lave årsopgørelsen, og sende den ind til skat er det rigtigt forstået?

og skal jeg selv lave min selvangivelse, eller er det noget som en revisor skal?

Tak for svarende iøvrigt. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46673
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan tage hjælpe hver måned - eller hvert kvartal eller hvert års afsluting - helt som du har lyst med og føler komfortabelt og du kan bruge økonomihjælp til selvangivelsen eller lade andre lave den - det er ikke noget loven bestemmer, kun noget du afgør - men hvis du ikke føler du kan ordentligt, så er det klogt med hjælp

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 151
Fra  Timebay.dk Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Men starter man med at lave selvangivelsen? og derefter køre firmaet og bogføre hver dag. Og i slutningen af året laver årsopgørelse. Eller er det forkert forstået?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46673
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

man starter med at lave forskudsopgørelse og den kan man ændre mange gange efterhånden som man bliver mere sikker på hvad resultatet bliver

Så bogfører man og laver regnskab og efter årets afslutning bruger man årsregnskabet til at lave selvangivelse/udvidet

Regnskabet skal følge reglerne i årsregnskabsloven og gemmes i 5 år med alle bilag

Tag hjælp fra en ekstern økonomimand som du kan finde med tre gratis tilbud hos www.agera.dk  - hvis du er usikker - og som du vil se ikke er voldsomt dyr - 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jun 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten


Jeg vil anbefale dig at tage med til et af SKATS gratis informationsmøder. Jeg har selv været til det i dag og man får en masse gode råd/info omkring drift af virksomhed. Der er også mulighed for at stille individuelle spørgsmål bagefter. Du kan se en oversigt over deres kurser her:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=316665

Når du skal til at drive din virksomhed ville det også være en god idé at få fat i et godt regnskabsprogram. Her vil jeg anbefale Billys Billing. Det er super let og simpelt. Du kan prøve en gratis måned på deres hjemmeside.

Held og lykke med det.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)