Hej Jeg har hjulpet min kone og søster med at bygge deres site op, samt andre løse opgaver. Kan jeg fakturere dem uden at SKAT synes det er mistænksomt? Jeg har jo rent faktisk leveret en ydelse, så det er ikke et spørgsmål om at sælge noget der ikke findes eller lignende, blot at det kan give os nogle skattemæssige fordele. Og er der noget ulovligt i, at visse udgifter kun bliver trukket af den ene parts del af overskuddet, så længe det i kontrakten mellem de to partner, er gjort helt klar hvilke udgifter der er fælles og hvilke der kun er den ene parts udgifter? Er det overhovedet en risiko, eller er det os der ser spøgelser? Mvh Martin |
Hej Martin,
Som jeg læser det, så har din kone og søster deres eget firma med deres eget CVR nummer. Det har du også selv. Ergo er der tale om 2 selvstændige firmaer, som blot handler sammen.
Du ville først få problemer, hvis der var tale om ægtefællefradrag og den slags. Men da de to firmaer har deres egen økonomi og ikke sammenfaldende ejerinteresser, så skulle der ikke være problemer.