Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Telia erhverv helt væk eller har de en sag?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg er lige blevet sendt til inkasso af Telia, uden at jeg selv vidste det. Jeg mangler åbenbart at betale en regning fra April måned, der skulle være kørt over betalingsservice. ALLE regninger inden og efter den forfaldne regning har kørt som de skulle og selv Telia og inkasso beskriver den manglende betaling som "af uvisse årsager". Da jeg kontakter dem fortæller de at jeg selv har ansvaret for at tjekke min PBS og hvis noget går galt skal jeg kontakt dem.
Den pointe kan jeg godt se, men da jeg ikke har fået tjekket det og regner med at alt er i orden som det plejer, tænker jeg ikke mere over det. Nu hvor jeg sidder med sagen, kan jeg se at Telia så har formået at trække to gange rykkergebyr på den efterfølgende faktura og her i sidste måned valgte de uden min samtykke at trække restbeløbet på mine regninger.  

Det undrer mig lidt at de kan finde ud af at få rykkergebyr til at køre over PBS og at de kan trække restbeløbet uden min samtykke, men at trække de 534 kr, kan åbenbart ikke lade sig gøre?!

Den eneste grund til at jeg opdager at jeg er blevet sendt i inkasso er fordi jeg ringer ind for at høre hvorfor de har trukket restbeløbet på 2700 kr, og det kan kundeservice ikke rigtig forklare. Det tænker jeg ikke yderligere over da det ikke gør mig noget og jeg bare gerne vil have Telia ud af verden, men der fortæller hun mig at én regning fra april er sendt til inkasso og viderestiller mig dertil.  

Inkassofirmaet Advis, er så lige så slemt, de har sendt adskillige rykkere, så jeg har fået en regning på 1500 kr, men det groteske er at de kan se i deres system at brevene er blevet sendt tilbage grundet ukendt adresse. Jeg har selvfølgelig kontaktet Post Danmark, der fortæller mig at mit er som det skal være og har også modtaget flere breve på adressen, men deres breve kunne åbenbart ikke finde vej dertil. Så hvad fanden skal man gøre når alt det her er foregået uden at man selv har vidst det?
Hvis ikke jeg havde ringet ind, havde de bare blevet ved med at sende returpost og så havde sagen kunne løbe op i 8000 kr sikkert.  

Hvis der er nogen der er har gode råd, er de mere end velkomne!

Mvh

Casper D 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 227
Fra  Webfaktor Skrevet kl. 10:06

Er du flyttet for nylig, eller har du boet lang tid på adressen?

Tørklæder - Stort udvalg af lækre tørklæder i kashmir og silke. Masser af kendte danske designer tørklæder.

Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 10:08

Siden Marts måned. 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 10:25

Hej Casper,

Jeg vil sige, at såfremt du har meldt adresseændring til PostDanmark og kommunen, så har inkassofirmaet ikke en sag, da de må have pligt til at tjekke, hvad din nye adresse kan være. Får de posten retur fordi du er flyttet og du har oplyst folkeregister om skiftet, så er det jo dem, der begår en fejl.

Det er min klare opfattelse, at du må kunne gøre indsigelse mod inkasso-gebyrerne, men ellers bare betal Telia og skift selskab med det samme. Sådan nogen amatører skulle jeg i hvert fald ikke være kunde hos.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 227
Fra  Webfaktor Skrevet kl. 11:48

Jeg har oplevet noget lignende for 8-9 år siden med netop Telia - også efter en forholdsvis nylig flytning.

Jeg er ret sikker på, at årsagen dengang var, at PostDK ikke automatisk videresender post fra Telia - jeg har ikke været kunde der siden, men prøv lige at læse deres vilkår igennem, som du fik, da du indgik aftale emd dem.

Jeg mener, at der står noget med, at man selv skal melde flytning direkte til Telia, før de sender til den nye adresse.

Tørklæder - Stort udvalg af lækre tørklæder i kashmir og silke. Masser af kendte danske designer tørklæder.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)