Det er lidt en smagssag om man laver en delregistrering eller om man vælger at køre det hele i et regnskab. I forbindelse med at køre det i et regnskab kan det styres via kontoplanen, således, at du reelt har mulighed for at se hvad det enkelte firma bidrager med.
Hvis du vælger delregistrering er det to regnskaber, der skal føres, ligesom du skal fordele fællesomkostninger mellem de to enheder. Det kan f.eks. være internetforbindelsen mv.
Ved ikke helt hvad der er korrekt og hvordan det skal gøres korrekt, men kan da fortælle om mit eget eksempel....
Jeg oprettede for 12 år siden et enkeltmandsfirma, og det har eget CVR og MOMS nummer, for et par år siden oprettede jeg atter et, og dette fik da eget CVR og MOMS nummer, og siden jeg har separate konti til disse kører alt som det skal, ved ikke hvor de andre har deres information fra, men for mit vedkommende gik det hele automatisk og jeg skulle ikke gøre andet end at oprette enkeltmands virksomhederne?
Så kunne da godt tænke mig at høre om dette, for det er jo ikke kun relevant for tråd starter men også for andre, uddyb gerne jeres indlæg!?
Naturligvis må du det. Det kaldes delregistrering. Du skal da føre regnskab for hvert firma. Giver mere administration.
Men får man flere CVR numre - som sådan egentligt flere firmaer som jeg ville opfatte firmaer - eller er det samme CVR for alle delregistreringerne som jeg tror (hvert sit SE nummer)?
Regnskab for hvert firma - af hensyn til moms - vel en samlet opgørelse til skat som samlet overskud ved ens samlede CVR eller?
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER