Det var så en besværlig variant - Hvis du får varerne fra Tyskland og betaler til det tyske firma så går jeg ud fra at du er kunde hos det tyske firma og det danske kun er agent - og så bogfører du og angiver importmoms
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ok. Jeg ved ikke om det danske firma betegnes som agent... Det er dem jeg sender ordren til og de sender så min ordre videre til Tyskland som sender varerne til mig. Evt. reklamationer skal dog meddeles til det danske firma, men kreditnotaer og fakturaer modtager jeg fra det tyske firma.
Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk
så er det givet import fra tyskland og du angiver importmoms som vist tidl. Danskere er en form for agent eller repræsentant men varen kommer fra Tyskland til dig med tysk faktura, så den er klar nok
venligst
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Så hvis man har tysk dropshippingleverandør, angiver man erhvervelsesmoms (25%), der udlignes med købsmoms (25%), men skal som altid angive salgsmoms (25%) som indberettes og betales til skat?
ja det hele angives - erhvervelsesmomsen og hvis det er varer til videresalg eller noget rent virksomhedsbrug - så udlignes det med 25% købsmoms og ja- naturligvis salgsmoms på din faktura når du sælger - som beskrevet i MOMS VED IMPORT alle tre ting indberettes - og du ser også, at du i rubrik A skal skrive værdien (selve faktura værdien) af periodens køb af varer fra EU (eller ydelser) Alt beskrevet i linket
VH