Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsætning/redigering af Hjemmeside

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Er langt om længe ved at være færdig med min hjemmeside og mangler kun at teste siden online,

Mit spørgsmål til eksperterne; 

- Skal jeg bare smide siden online og teste / rette resten til?

Har overvejet at downloade - Wamp server så man kan arbejde på siden offline inden man går online

men er ikke helt sikker på fordelen af dette fremfor bare gå online og tage den derfra,

Håber det gav nogenlunde menning 

Kim

Fra Dianalund
Tilmeldt 5. Apr 09
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 21:41

Hej Kim

Jeg arbejder næsten kun online med mine sider, når jeg starter sætter jeg siden til ikke at blive vist i google til jeg ønsker det skal aktiveres. Det minimere risikoen for dublicate content.

Gennerelt er det en smagssag om man vil køre på en wampserver eller ej, jeg bruger begge dele når der er små til jeg vil teste i systemmet.

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 10
Skrevet kl. 21:50

Hej Brian

Tak for svar

Ja det tænker jeg også lyder mere overskueligt, hvad mener du med at blive vist i google

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 21:55

Hej Kim

Det nemmeste er at arbejde online, og så sætte den til ikke at blive vist hos Google. Du nævner også en wamp server, men hvis du bruger Wordpress, er det nemmere istedet for wamp, at bruge Instant Wordpress, så kan du også i ro og mag arbejde og teste inden du går online.

Instant Wordpress kan du finde her : http://www.instantwp.com/

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 10
Skrevet kl. 22:24

Hej Allan 

Tak for  svar

Hvad mener i med at sætte den op til ikke at blive vist i google,

Jeg koder siden i Zend Studio og hoster hos Go-daddy

Kim

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 22:25

Bare sørg for at benytte noindex, nofollow på alle dine sider så kan du teste alt det du vil online :-)

Mvh

CDKeypriser.dk - Find de bedste priser på dit næste computerspil. 

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 10
Skrevet kl. 22:51

så hvis jeg linker til paypal etc, så skal der nofollow på eller?

Kan jeg ikke bare skrive noget foran - nogetforanindex.html og så slette noget foran når siden er klar,

Det er ikke fordi jeg har noget som ikke må komme på google, der skal bare skiftes lidt grafik, slettes lidt her og der,

Gav det mening ;) 

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 23:16

For at undgå at søgemaskiner indexerer din side kan du tilføje/rette følgende linje til HEAD tag'et i din index.html fil:

<META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOINDEX, NOFOLLOW">

Når siden er færdig ændrer du så "noindex" og "nofollow" til "index" samt "follow".

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 00:29

Alt efter hvad du arbejder med og hvor komplekst det er, kan der være fordele og ulemper ved begge fremgansmåder.

Den helt professionelle metode vil typisk indeholde et hold af udviklere, der hver afvikler en lokal server på deres computer, samt har en lokal version af siden de arbejder på. Det er typisk sat op med versions kontrol ala SVN eller GIT så de hver i sær kan sende deres ændringer op til en fælles produktions server der ligger online. Derudover vil man typisk have en QA server (QA = Quality assessment), hvor til man kopiere det der ligger på produktions serveren, et par gange om ugen, så testere kan sikre at alt virker inden det bliver sendt videre til live serveren, og dermed ændret på den "rigtige" hjemmeside.

Det er lidt overkill når man har en mindre hjemmeside, men der kan nu stadig være fordele ved at have både en lokal og en live version. Det er meget normalt at man periodisk oplever fejl imens man laver ændringer eller tilføjelser i koden, og hvis man arbejder direkte på den live version, vil det altså betyde at potentielt besøgende også oplever disse fejl. Dertil kommer at man nogle gange kan komme til at lave fatale dumme fejl, som at slette tabellen med emails der er gerne vil modtage nyhedsmails eller lignende - Det vil man hellere gøre på en lokal kopi end på sit live site! :D

Jeg har dertil oplevet at man nogle gange kommer i klemme med sin webudbyder hvis man har et billigt webhotel. Ved at udvikle på serveren kommer man hurtigt til at overskride den månedlige bandwith, hvorefter forbindelsen bliver dræbende langsom, både for dig samt besøgende.

Ulemper ved at køre med både en lokal samt en online version kan være at man ikke altid har de samme server instillinger, med problemer til følge.. Det kan være lidt langhåret at få styr på, og årsag til utallige raserianfald :D 

Samtidig er din lokale kopi, i sagens natur, ikke tilgængelig fra en hvilken som helst computer, men kun den den ligger på.

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 10
Skrevet kl. 12:27

Hej Rasmus

Den med HEAD tag'et lyder som en god plan, tror jeg prøver den ;)

Selvom anden del lyder lidt "langhåret " er der mange konstruktive punkter som jeg er blevet lidt klogere på ;)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)