Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

deltagelse i erhvervsnetværk - kan firmaet betale?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil gerne benytte deltagelse i netværk som min salgsstrategi. Min revisor oplyser mig imidlertid, at deltaglse i BNI hhv. Rotery ikke kan betales af mit firma, eftersom det er mig som person og ikke mit firma, der er inviteret som medlem. Men kan det virkelig passe? Det kan jeg ikke helt forstå. Jeg er der jo på mit firmas vegne: BNI = rent forretningsmæssige årsager. Rotery = forretningsmæssige + velgørenhedsmæssige årsager.

Tak for hjælpen :-)

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 10:30

Som udgangs punkt er det fuldt fradragsberettiget, så længe det er et erhvervsnetværk. 

Både BNI, GlobalNetwork og hvad der ellers findes er absolut godkendte erhvervsnetværk. 

Din revisor må til bøgerne igen. 

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:49

Tak for dit svar :-)

Jeg har kigget flere steder og synes at svarene er så godt som 50/50 ja og nej, så det er tilsyneladende en gråzone.

Jeg synes det er underligt, især da netværk regnes for en ret effektiv markedsføringsmetode for mindre virksomheder. 

I bund og grund læser jeg, at det handler om autencitet; om man reelt benytter netværket til hygge eller forretning. Hvis netværket er sat i verden rent med salg for øje (som fx BNI), så vil jeg også vurdere, at det er fradragsberettiget. Det vil være let at argumentere for overfor skat.

Det er vanskeligere med et netværk som Rotery. Det er så meget en gråzone, så det ville jeg ikke turde at trække fra - uagtet at deltagelse er tænkt i forretningsmæssig sammenhæng. 

Fortsat god dag.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)