Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal vi oprette denne virksomhed?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Knudsen:
Men vi kan vel godt undlade at udbetale løn, og så bare korrigere for skatten, alt efter hvor meget den registrerede skal betale. På den måde kan vi beholde pengene i virksomheden.

Ikke som jeg ser det. For det første, hvis I laver regulært arbejde for enkeltmandsvirksomheden uden at være den der ejer det, så skal I sådan set ha løn og betale skat selv af den. Arbejder man for andre for at andre skal tjene penge, og undlader løn, vil det jo kunne være sort arbejde eller det som ligner

Korrigere skatten forstår jeg derfor ikke - og beholde pengene i virksomheden kan I gøre hvis I vælger at lave regnskab efter VSO som du kan læse om her VSO FOR PERSONLIGE VIRKSOMHEDER - Så betaler der 25% i virksomheden, men når der skal laves et ApS eller IVS en gang, så skal på et eller andet tidspunkt jo et overskud ud af den personlige virksomhed og det kan ikke ske ved at det skattefrit flyttes til et IVS eller ApS - så det kan kun ske ved at den af jer der står som ejeren får det ud med personlig skat minus de allerede betalte 25% og så er I lige lange

Frederik Knudsen:

Er det ikke en mulighed at gøre det på den måde? Altså ligesom betale den skat som ejeren skal betale, ved at udbetale penge fra virksomheden til ham, så det går lige op? 

Nej virksomheden kan ikke betale hans skat - det kan han kun selv - det han får udbetalt i virksomheden har ingen som helst påvirkning af skatten - han kan få lige så meget han vil - det sænker ikke resultatet og ændrer ikke skatten. Får han for meget, så er det fordi han låner penge et eller andet sted eller ikke betaler moms eller leverandører. Læs om SKAT I PERSONLIG VIRKSOMHED som kun har med overskud at gøre og slet ikke påvirkes af ejerens hævninger

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Haderslev
Tilmeldt 26. Jul 13
Indlæg ialt: 121
Fra  Express-sites Skrevet kl. 12:40

I kunne evt bare lade en af jer have en enkeltmandsvirksomhed (Som du siger en allerede har) og så bare bruge resten af jer til freelancers.

Det er dog bare min ide.

Freelance Web Design. www.express-sites.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:45

Frederik Andresen:

I kunne evt bare lade en af jer have en enkeltmandsvirksomhed (Som du siger en allerede har) og så bare bruge resten af jer til freelancers.

Det er dog bare min ide.

og den er helt fin som sådan - det svarer ganske meget til at ejeren betaler dem løn (kun en der har administration og han har ikke risiko for skat bliver visne og mener de var ansatte som skulle betale a-skat hvis han vælger den løsning) men de kan - afhængigt af arbejdet - godt prøve som freelancers.

Så vil ejeren i stedet for a-skat skulle indberette det til skat som bidragspligtig B indkomst og de skal selv betale skatten - som bliver samme beløb som hvis ejeren indberetter som a-skat - så forskellen er ikke så stor. I alle fald - skal de jo trække det ud som kommer til at svare så tæt som muligt til 1/5 af overskuddet - så de alle får 1/5 af det og alle betaler det samme i skat af det.

vh

Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 14:59

Hvad så hvis der ikke er noget overskud til at betale løn af?

Hvordan får vi så "fjernet mistanken" om sort arbejde?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:37

ved ikke at ha udført  en masse arbejde.

Hvis ikke I har arbejdet i hans virksomhed så er der ikke et problem. Det er jo ikke sådan at hvis du tænker et pizzaria kan ha 3 mand på dagpenge gående uden at indberette løn, og så sige, jamen vi har ikke overskud. Omvendt skal skat jo kunne påpege at I har arbejdet der - I kunne sikkert også lave en kontrakt om at I arbejde og jeres løn skulle begrænse sig til xx % (ex 20%) af overskuddet - så ville I skulle ha de 20% af 0 eller 20% af et beløb ud som løn med skattetræk - I kan jo ikke bare sådan regulere overskud i en personlig virksomhed som I vil, men jeg synes det er synd I ikke kan skrabe penge sammen til trods alt at få en gennemgang med en økonomimand både for at få opsat firmaet og få sat regler for jer. Jeg har nok ikke meget mere at tilføre Smile

Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 17:43

Tusind tak for nogle fantastisk svar!

Vh

Frederik

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)