Ikke som jeg ser det. For det første, hvis I laver regulært arbejde for enkeltmandsvirksomheden uden at være den der ejer det, så skal I sådan set ha løn og betale skat selv af den. Arbejder man for andre for at andre skal tjene penge, og undlader løn, vil det jo kunne være sort arbejde eller det som ligner Korrigere skatten forstår jeg derfor ikke - og beholde pengene i virksomheden kan I gøre hvis I vælger at lave regnskab efter VSO som du kan læse om her VSO FOR PERSONLIGE VIRKSOMHEDER - Så betaler der 25% i virksomheden, men når der skal laves et ApS eller IVS en gang, så skal på et eller andet tidspunkt jo et overskud ud af den personlige virksomhed og det kan ikke ske ved at det skattefrit flyttes til et IVS eller ApS - så det kan kun ske ved at den af jer der står som ejeren får det ud med personlig skat minus de allerede betalte 25% og så er I lige lange
Nej virksomheden kan ikke betale hans skat - det kan han kun selv - det han får udbetalt i virksomheden har ingen som helst påvirkning af skatten - han kan få lige så meget han vil - det sænker ikke resultatet og ændrer ikke skatten. Får han for meget, så er det fordi han låner penge et eller andet sted eller ikke betaler moms eller leverandører. Læs om SKAT I PERSONLIG VIRKSOMHED som kun har med overskud at gøre og slet ikke påvirkes af ejerens hævninger vh |
I kunne evt bare lade en af jer have en enkeltmandsvirksomhed (Som du siger en allerede har) og så bare bruge resten af jer til freelancers.
Det er dog bare min ide.