Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Estimat på programmeringsopave

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt, lyder som om i kommet et godt stykke allerede.. I så fald kan man nok gøre det lidt billigere end mit estimat, men vil nu stadig mene at vi taler et par hundrede tusinder - Det er langt fra triviel programmering som jeg umiddelbart læser din beskrivelse og en dygtig freelancer koster hurtigt 800-1000,- i timen.

Omvendt kan jeg jo også e du har fået andre bud herinde, og hvis Jesper kan lave det for 50k er det en super god pris!

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 23:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Hansen:
...så de færreste tilbyder vel gammel teknologi?
Som min første chef altid sagde: Topmålet af dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang :)

Det er der desværre rigtig mange der gør.. Du ser rigtig mange der f.eks. stadig tilbyder hjemmesider der er opbygget i tables og andre oldnordiske teknologier, og kunden har tit meget ringe chance for at bedømme kvaliteten af det de køber grundet manglende viden.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 23:17

Rasmus L. Knabe:
Du ser rigtig mange der f.eks. stadig tilbyder hjemmesider der er opbygget i tables og andre oldnordiske teknologier, og kunden har tit meget ringe chance for at bedømme kvaliteten af det de køber grundet manglende viden.

Korrekt!
Men personligt ser jeg nu mere selve arkitekturen som den væsentligste kvalitetsparameter. Hvis du har en service-baseret arkitektur, så er selve HTML renderingen måske nok et mindre issue.

Eller det BURDE det være ihvertfald :)
De fleste af mine kunder er efterhånden mest fokuseret på at det skal være baseret på platform-uafhængige teknologier, hvilket vil sige, HTML5 og Javascript uden plug-ins, så det virker på alle enheder i det efterhånden meget fragmenterede marked, hvor selv Microsoft 8 RT tablets vinder frem. 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:20

I forhold til din beskrivelse er der rigtig mange ukendte faktorer,
men ud fra det beskrevne vil jeg gætte på mellem 20K og 100K.

Hvis det lyder Interessant går jeg gerne ind i en dialog omkring de ukendte variabler som jeg lige pt ser i projektet. 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 200
Fra  Codex Design Skrevet kl. 23:25

Vi har lavet nogle lignende projekter af samme størrelse, og vores gæt ligger også på omkring 25-75.000

Mvh

Jesper

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 23:26

Jesper Hansen:

Men personligt ser jeg nu mere selve arkitekturen som den væsentligste kvalitetsparameter. Hvis du har en service-baseret arkitektur, så er selve HTML renderingen måske nok et mindre issue.

Eller det BURDE det være ihvertfald :)

Det er jeg i princippet enig i, men i realiteten har det kæmpe betydning for en lang række vigtige parametre :)

Jesper Hansen:
De fleste af mine kunder er efterhånden mest fokuseret på at det skal være baseret på platform-uafhængige teknologier, hvilket vil sige, HTML5 og Javascript uden plug-ins, så det virker på alle enheder i det efterhånden meget fragmenterede marked, hvor selv Microsoft 8 RT tablets vinder frem.

Det er også min oplevelse, og den vej jeg mener man bør gå :)

Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:27

Hej Alle,

Hvad skal der til for at i kan blive mere konkrete i jeres estimater og måske også lave et oplæg på opgaven?

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 10:19

Geezy1661:

Vi har design og mockup klar, men skal have programmeret et site indeholdene: Bruger profiler med NemID login (CPR nummer er alternativ), chat incl. pic-upload funktion og video kommunikation (skype/Vidyo/andre?) funktion som er private label. Denne kommunikation skal være beskyttet via SSL-kryptering, visa/dankort betalings-funktion, en backend database til arkivering af bruger profilerne samt deres chat-text.

Generelt kan konceptet betragtes som bestående af 2 slags brugergrupper. (brugerA og brugerB)

Page1 - Frontpage: en top-bjælke, som fungere som navigation på site og vil være gennemgående på alle siderne. En smule text samt en intro video om konceptet. En indikation af hvilke bruger A der er online,  samt 1-2 statistik-tal over nogle generelle emner.

4466.Presentation1.pdf

Fra frontpage kan man komme videre til 4 undersider. 2 af disse undersider er rent text sider uden nogen yderligere funktioner.

Page2 – text site

Page3 – text site

Page4 - Kommunikation-side: Denne side indeholder selve chat og mail funktioner mellem brugerA, og bruger B. Principelt skal der på denne side være 2 muligheder for kommunikation. 1) livechat(video eller text), 2) mail-kommunikation (kombineret med tråd kommunikation. Alt efter valg kommer man hen til siden hvor man dels: Betaler, evt opretter simpel profil, men også starter sin kommunikation. Hvis det er mail(som indtastet i på sitet) sendes denne til en generel brugerA indbakke. For video chat kræver det at brugerA er tilgængelig – hvis ikke, kan man i en kalender vælger at booke en tid.

Page5 - Profil siden: Som sådan standard profil side, men dog med mulighed for at knytte flere familiemedlemmer (CPR numre) til profilen.

Page6 – brugerA login: En side for brugerA, som kan logge ind og registrere sig som værende online. De skal her kunne tilgå en kalender og registrere evt. tider de vil være online i fremtiden. Herefter skal de kunne se antal mails i den generelle inbox, samt hvis der er nogen brugere der ønsker livechat(video eller text). BrugerA´s svar på diverse chat eller mail skal så lagres i en database + på brugerB´s profil (kun text, ikke video), og bestemte svar fra bruger A kan oprette specielle svarkrævende informationer på bruger B profil.

Database1 – arkivering af brugerA´s svar (skal kunne låses med kode)

Database2 – til statistik, arkivering af headlines, antal svar, response tid..osv.

Hvad vil det koste af få programmeret et sådan site?

Når vi får en hendvendelse fra en virksomhed, med informationer alle dem som trådstarter kommer med her, som ønsker en pris på opgaven, vender vi den altid lidt om.

Det er umuligt at give en pris på en opgave der ikke er konkret beskrevet i detaljer. Hvad skal den indeholde og også hvad den evt ikke skal indeholde, skal skrives ned samt der skal laves site-map og wire-frames for alle designskabeloner.

Når det er lavet, hvilket er et mega hårdt arbejde, kan man sætte sig ned og gætte på hvor langt tid de enkelte ting tager at lave.

Men, det er et tåbeligt arbejde at lægge ud med, hvis ikke man kender til kundens budgetambitioner.

Altså har kunden afsat kr. 5.000.- eller kr. 50.000,- eller kr. 500.000,- til projektet? Så det spørger jeg altid indtil på første møde med kunden. For alt kan lade sig gøre, men tager tid. Og er kunden villigt til at betale for det?

Det er lidt som at gå til en ejendomsmælger for at købe bolig. Det første ejendomsmælgeren spørger ind til er hvad man ønsker at side for om måneden. Det er ret stor forskel på en stor strandvejsvila og en étværelses.

Jeg har tidligere fået en hendvendelse fra en person for en del år siden, der seriøst ville lave et kopi af facebook. Efter en dialog om projektet fik jeg presset ud af ham hvad han ville ofre på projektet. Han sagde max kr. 15.000,- incl moms. Jeg fortalte ham lidt om hvor langt man kom for dette beløb og fik afrundet dialogen.

Så mit råd til virksomheder det vil have udviklet en hjemmeside er. Meld klart ud hvad du forventer at bruge på projektet i kroner og øre. Så vil den konsulent du vælger langt lettere kunne rådgive dig og udvikle en hjemmeside som giver der større chance for at opnå en success.

F.eks. har jeg massere af gange sagt til kunden, at vi skal bruge 50% af dit budget på Adwords og SEO, fordi ellers kommer der aldrig nogen besøgende på din webshop. Kommer der ikke nogen besøgende, så vil de 100% af beløbet for udvikling af webshoppen være spildte penge. Så hellere starte ud med en mere simpel webshop og så tilbygge senere.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)