Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter man en webshop?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

er helt ny herinde, men har læst ret meget med på sidelinjen.

min store drøm er og har været i nogen år at få min egen webshop, men jeg er absolut lost.

hvor starter man? jeg aner jo absolut intet om det, nogen der ved om man kan tage nogen kurser der ikke koster det hvide ud af øjnene? (I KBH)

nogen der har lyst til at forklare lidt?

jeg synes det virker helt uoverskueligt.

MVH. Monica

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:10

For at vi kan hjælpe dig, bliver du nød til at fortælle lidt mere om hvor langt du er i processen.

Hár du besluttet dig for hvad du vil sælge? hvem du vil sælge til?

Jeg mener...at sige at du er lost og du vil have hjælp er lidt for åbent :)

Hvad ved du om at have en webshop? Hvis du fortæller lidt om hvad du gerne vil og ved, så kan jeg meget bedre give dig råd og vejledning.

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 17:12

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 17:16

Hej Monica.
Der er flere herinde som driver webshops. Dem kan du prøve at søge efter. Måske de vil komme med nogle gode fif til hvordan du kommer godt fra start.
Ellers kan jeg anbefale dig at tilmelde dig Startopmagasinet.dk (hvis du ikke allerede er tilmeldt).
Det er GRATIS og her kan du læse om hvordan andre er startet op og hvordan de har gjort.

Held og lykke

De Bedste Hilsner
Ronni 

Tilmeldt 11. Aug 13
Skrevet kl. 17:34

hej :)

jeg vil gerne sælge smykker, måske tøj, til unge.

jeg ved intet om at have en webshop og kender desværre heller ikke nogen der har en.

jeg kunne godt tænke mig at vide noget om hvordan og hvor man starter hjemmesiden, synes der er SÅ mange forskellige sider, hvor de tilbyder at lave den og priserne er meget forskellige.

hvordan det forgår når man laver fakturaer?

moms og skat, import regler.

Tilmeldt 11. Aug 13
Skrevet kl. 17:35

tak, det vil jeg kigge på :)

Tilmeldt 11. Aug 13
Skrevet kl. 17:39

Hej Ronni :)

det er jeg ikke, så det vil jeg prøve at kigge på, mange tak.

føler mig lidt dum herinde, for det virker som om i ved MEGET, eller i hvert fald er godt på vej, og så kommer jeg her og aner ikke noget som helst.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 17:40

Hej Mannika,

Med hensyn til hvad du bør sælge i din shop, så bør det bestemt være noget du har passion for. Dog skal du være sikker på at du har noget nyt at byde ind med i markedet, i form af en nichevinkel, en super forretningsplan eller lign. som overbeviser dine fremtidige kunder om at de skal vælge lige præcis dig.

Jeg vil bruge lejeligheden til at linke til denne artikel om valg af webshop platform, til når du når dertil. Først og fremmest anbefaler jeg at du finder dig en sparringspartner eller følger med herinde på amino, så du kommer til at kende til alle aspekter af det at drive en webshop.

Fra Flensborg
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 9
Fra  Fido & Felix UG Skrevet kl. 00:43

Hej,

der findes flere gode bøger om at starte webshop. Det kunne være et godt sted at starte.

Martin Thorborg har skrevet E-pusher som du formentlig kan få med i købet hvis du opretter plus-profil herinde. Den henvender sig nok til folk der er lidt længere i idéfasen/projektet end du er lige p.t.

Alternativt er der Brian Brandt's "webshop hvordan?" som kunne være noget for dig (den har jeg godt nok ikke selv læst)

En forretningsplan kunne være en god hjælp til at konkretisere din drøm om en webshop. Du skal have fundet ud af:

1: hvad du vil sælge

2: til hvem

3: hvorfor de skal købe det hos dig

4: og hvordan de finder ind i din butik

Det skal du have en klar idé om inden du går videre.

Held og lykke med drømmen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:21

C.B. giver de samme råd jeg ville have givet :)

forretningsplan først - og så kan man derefter finde ud af det tekniske mht. hjemmesiden, finde leverandører og lære om regnskab.

Mht. regnskab er SKAT rigtig gode til at hjælpe med at sætte én ind i hvordan man laver virksomhedsregnskab (dobbelt bogholderi) og moms-reglerne. Du kan booke et møde hos Skat og så bombardere dem med spørgsmål under mødet. Det kan virke overvældende i starten. bare husk på at måden man spiser en elefant på, er at tage én bid ad gangen :)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)