Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt og spedition fra Thailand via Hamborg

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at indgå en aftale med en leverandør i Thailand som tilbyder at stå for fragt af varerne helt til en haven i Europa, f.eks. Hamborg.

Jeg skal så have varerne videre fra Hamborg til Danmark (Sønderborg) og de skal naturligvis fortoldes.

Er der nogen der kender et godt firma til transport fra Hamborg inkl. fortoldning?

Kan man vente med fortoldning til Danmark?
Dvs. at varerne er i transit gennem Tyskland?
Eller skal de fortoldes i Tyskland og hvad så når de kommer til Danmark?

Sådan som jeg kan forstå det på leverandøren er der rimelig stor prisforskel ved skibstransport mellem store europæiske havne og f.eks. København til Århus. Er der nogen der kan bekræfte det?

Mvh. Ken

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12890
Skrevet kl. 19:16

Hej Ken

Jeg vil ikke anbefale dig at lade din leverandør stå for fragten til Europa, da du i ender med en masse omkostninger til håndtering af godset i Tysk eller dansk havn.  Det billigste er faktisk at få en danske speditør til at hjemtage godset for dig.  Bed din leverandør i Thailand om at få en FOB pris (Havn Thailand).

Du vil kunne læse flere indlæg her på Amino om folk der har fået ret så store uventede omkostninger ved at lade deres asiatiske leverandør står for fragten.

Prøv at kontakte nogle danske speditører og få en "All In" pris på dit gods.  Husk iøvrigt at du bør tegnes transportforsikring.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 19:44

Hej Ken,

Jeg synes ligesom Ravn heller ikke, at det er et attraktivt setup for dig :-)

Men du kan kontakte et firma som Unifeeder, der ikke laver meget andet, end at pendle frem og tilbage.

Fortoldning vil normaltvis være billigst at få speditøren til at forestå.

Vedrørende pris - ja, der er en naturlig forskel pga. konkurrencen. Det er mig bekendt stadigvæk kun Maersk, der regelmæssigt tilgår Århus havn.  

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 20:10

Vi har vores eksporttilladelse liggende hos DSV (danske DFDS) i Thailand.

Fungerer fint.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 23:14

Hvor meget gods er det du får hjem, er det en hel container eller bare nogle paller? 

Prøv at få en pris hos følgende speditører:

Primecargo ( De er super gode på Asien)

DSV

GeodisWilson

Mvh

Ravn

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 08:29

Tak for svar :-)

Jeg prøver at kontakte f.eks. DSV.

Er den bedste løsning i.f.t. Danmark at få det til Hamborg og så med bil til Sønderborg, eller er det bedre via Århus?

Så vidt jeg har læst mig til er skibstransporten til Hamborg i.f.t. Århus væsentlig billigere, da Hamborg er en 'hovedhavn'?

Mvh. Ken

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 09:45

Ken Schultz:
Er den bedste løsning i.f.t. Danmark at få det til Hamborg og så med bil til Sønderborg, eller er det bedre via Århus?

Det er slet ikke noget du bør bekymre dig om - det er speditørens opgave at få dine varen hurtigst og billigst frem til dig. 

Rigtig meget dansk gods der bliver kørt til Danmark fra Hamborg.  Er det en hel container du skal have vil den komme direkte fra Hamborg til Sønderborg,

Vær opmærksom på at der kan være meget stor forskel på priserne fra forskellige speditører, derfor er det altid en god ide at få tilbud fra 2-3 forskellige.  Bed altid om en " all in pris" fra FOB havn Thailand til dør Sønderborg, så kan du altid sammenligne de forskellige priser.

Ravn

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 09:57

Ravn:

Vær opmærksom på at der kan være meget stor forskel på priserne fra forskellige speditører, derfor er det altid en god ide at få tilbud fra 2-3 forskellige.  Bed altid om en " all in pris" fra FOB havn Thailand til dør Sønderborg, så kan du altid sammenligne de forskellige priser.

Ravn

Takker :-)

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 17:00

Så vidt jeg husker, omskibes en container, eller ens ting i en container, to gange undervejs med DSV, og det koster nogle ressourcer, men som Ravn siger, så få tilbudet fra havn til dør, så du slipper for at tænke på, om det er Hamborg eller den ene eller anden havn i Danmark.

Hvis det afskibes i Hamborg, så skal der mig bekendt ikke fortoldes, da det stadig er i transit.

Bemærk dog, at der er flere havne omkring Bangkok. Tror, at Sriracha er større end Bangkok (Khlong Toei), hvilket nogen gange kan give en smule højere lokale transportomkostninger.

Hvis din leverandør ikke kører dine ting ud "gratis", så vil jeg efterfølgende få en pris fra fx DSV, hvor det er dør til dør.

DSV har kontor både i Thailand og i Danmark, så det er ret smart, men nogle gange kan de ikke finde ud af at snakke sammen, hvilket betyder, at DSV TH fx sender Bill of Lading (Surrendered) til en per email, hvorpå man skal videresende emailen til DSV DK, men det er okay. Tror dog, at de fandt ud af gøre det internt sidste gang. Ellers har de meget fin service.

Det tager fem uger, og de sejler typisk omkring søndag.

Hilsen, Robert

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)