Jeg har lavet en ansøgning som skal bruges i august når revisions kontorene søger revsiortrainees så vis nogen af jer som plejer at ansætte og læse ansøgninger ville bruge 2 min. til at læse den og komme med lidt feedback ville det være SUPER der skal lige tages forbehold for stavefejl og tegnsætninger til vil bringes i orden inden den bliver taget i brug ____________________________________________________________________________________________________________________________________ Opfordret ansøgning til revisortrainee/elev stilling. Jeg søger en elevplads hos jer efter afslutning af min HHX i 2014.jeg søger en elevplads med en stejllæringskurve samtidig en praktisk udfordrende arbejdsdag og ikke mindst en elevplads som giver fornuftige karriereudsigter. Og ifølge jeres jobopslag passer mine forventninger overens med jobbeskrivelse. Jeg hedder Claus Koch og som beskrevet i mit CV er jeg i gang med 3. år på IBC i Kolding og forventes færdig juli 2014. ved siden af min uddannelse har jeg haft fritidsjob som service medarbejder i Føtex og lagermedarbejde hos Gartnerhallen A/S, hvor jeg begge steder har opnået erfaring i at omgå og servicere kunder. Som person er jeg arbejdsom og meget målrettet, jeg forlader ikke et stykke arbejde halvt færdig. Jeg sætter pris på at indgå i teams men nyder lige så meget at arbejde selvstændigt. En ting som jeg går meget op i er punktlighed. |
Min erfaring siger mig to ting mht din ansøgning :)
1. Selvom mange virksomheder helst ønsker kortfattede ansøgninger, så bør den nok alligevel have noget mere indhold end den har indtil videre :)
2. Hvorfor søger du lige netop hos dem? Hvad kan du bringe til virksomheden? Hvad får de ud af, at ansætte dig, fremfor en anden med måske lige så gode kvalifikationer?
En god regel er, at en ansøgning gerne må fylde 1 A4 side (med afsnit), og helst ikke mere end maksimalt 1½ A4 side. Kortfattede plejer gerne at være skrevet i opslaget, hvis de ønsker det - og i så tilfælde, så vil 3/4 af en A4 nok være passende, hvis indholdet er i top.
Du kommer med nogle fine punkter, men tror du skal have mere fat i hvorfor du søger hos netop den individuelle virksomhed - hvorfor skal de vælge netop dig og trække dig ind til en samtale :) Tænk på, at der går EN DEL ledige rundt derude, også studerende. Kan se at du er fra Kolding, og så kan man formode, at hvis du søger lokalt, så kæmper du nok med studerende fra både Horsens, Kolding, Vejle, Herning, Haderslev, Odense og så videre.
God vind med ansøgningen når tiden kommer