Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansøgning er den god nok?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet en ansøgning som skal bruges i august når revisions kontorene søger revsiortrainees 

så vis nogen af jer som plejer at ansætte og læse ansøgninger ville bruge 2 min. til at læse den og komme med lidt feedback ville det være SUPER

der skal lige tages forbehold for stavefejl og tegnsætninger til vil bringes i orden inden den bliver taget i brug 

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Opfordret ansøgning til revisortrainee/elev stilling.

Jeg søger en elevplads hos jer efter afslutning af min HHX i 2014.jeg søger en elevplads med en stejllæringskurve samtidig en praktisk udfordrende arbejdsdag og ikke mindst en elevplads som giver fornuftige karriereudsigter. Og ifølge jeres jobopslag passer mine forventninger overens med jobbeskrivelse.

Jeg hedder Claus Koch og som beskrevet i mit CV er jeg i gang med 3. år på IBC i Kolding og forventes færdig juli 2014. ved siden af min uddannelse har jeg haft fritidsjob som service medarbejder i Føtex og lagermedarbejde hos Gartnerhallen A/S, hvor jeg begge steder har opnået erfaring i at omgå og servicere kunder.

Som person er jeg arbejdsom og meget målrettet, jeg forlader ikke et stykke arbejde halvt færdig. Jeg sætter pris på at indgå i teams men nyder lige så meget at arbejde selvstændigt. En ting som jeg går meget op i er punktlighed. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 18:55

Min erfaring siger mig to ting mht din ansøgning :)

1. Selvom mange virksomheder helst ønsker kortfattede ansøgninger, så bør den nok alligevel have noget mere indhold end den har indtil videre :)

2. Hvorfor søger du lige netop hos dem? Hvad kan du bringe til virksomheden? Hvad får de ud af, at ansætte dig, fremfor en anden med måske lige så gode kvalifikationer?

En god regel er, at en ansøgning gerne må fylde 1 A4 side (med afsnit), og helst ikke mere end maksimalt 1½ A4 side. Kortfattede plejer gerne at være skrevet i opslaget, hvis de ønsker det - og i så tilfælde, så vil 3/4 af en A4 nok være passende, hvis indholdet er i top.

Du kommer med nogle fine punkter, men tror du skal have mere fat i hvorfor du søger hos netop den individuelle virksomhed - hvorfor skal de vælge netop dig og trække dig ind til en samtale :) Tænk på, at der går EN DEL ledige rundt derude, også studerende. Kan se at du er fra Kolding, og så kan man formode, at hvis du søger lokalt, så kæmper du nok med studerende fra både Horsens, Kolding, Vejle, Herning, Haderslev, Odense og så videre.

God vind med ansøgningen når tiden kommer

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 19:03

Hej Claus

Du er velkommen til at bruge vores gratis system til at lave en ansøgning med, det finder du her:

www.123-NewJob.com og vores Blog hvor du kan læse om det her www.ansøgning.dk

Held og lykke med at finde drømmejobbet.

Best regards

Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 19:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kim

jeg tror muligvis at der er en stavefejl på jeres hjemmeside http://www.123-newjob.com/da
H
vis man skal lave en ny bruger står der "registrerer" Jeg synes det ser forkert ud, da det jo er jeg form - altså jeg registrerer xxxxxx. Eller er jeg helt galt på den?

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 19:51

Hej Claus,

For det første er der flere stavefejl, herunder i "service medarbejder".

For det andet, som allerede nævnt i tråden, er din ansøgning ikke fokuseret på en konkret virksomhed, hvorved det kan ligne bulk.

For det tredje er fx "arbejdsom", "målrettet" og "punktlighed" lidt buzz-agtigt og trivielt at læse.

Du skal hellere fokusere, hvad du konkret kan tilbyde den speciifikke virksomhed.

Hilsen, Robert

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:06

Hej Claus,

Alle dine sætninger starter med "jeg". En enkelt starter med "og" og endnu en starter med "som".

Det er simpelthen noget af det allerværste, du kan gøre. Jeg var ved at kløjes i din ansøgning efter første afsnit. Maximalt 3 sætninger i hele ansøgningen må starte med "jeg". Ingen af dem må starte med "og" og "som".

Byg din ansøgning op på denne måde:

- Fortid....Hvad har du lavet og hvad var det vigtigste du lærte her?

- Nutid.....Hvad laver du nu og hvorfor søger du andre græsgange? 

- Fremtid....Hvor ser du dig selv om 3-5 år og hvad kan virksomheden gøre for dig? Hvis du ikke ser dig hos samme virksomhed, så lyv!

- Fritid........Har du haft bestyrelsesposter i skolen....dyrker du sport? Er du spejder? Laver du betydningsfulde ting i fritiden? 

Byg din ansøgning op, så læseren lærer dig en smule at kende og lad være med bare at fylde tillægsord og egenskaber på. Giv noget mening.

Denne fremgangsmåde har jeg hjulpet mange med og de er alle kommet til samtale på deres ansøgninger.

Husk at motivere din ansøgning. Hvis du ikke kan skrive en motiveret ansøgning, så er det fordi du alene motiveres af penge og det gider ingen ansætte dig på.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 20:39

Hejsa dimsen

Du har naturligvis helt ret, det er hermed rettet, mange tak for din feedback.

Best regards

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 20:48

Mange tak det er taget til mig som sagt er det jo et udkast og skal fin pudses derfor jeg skriver til jer :)

så mange tak.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 20:52

Du ryger ned i bunken af ligegyldige ansøgere. Hvis de får 5+ ansøgninger tror jeg simpelthen ikke på du har en chance, fordi den ikke er unik på nogen måde.

Jeg ville forsøge følgende:

• Skriv en del linjer om hvordan DU kan hjælpe dem. Hvorfor at der er en sindssyg god beslutning lige præcis at vælge dig
  • Hvorfor er du helt unik og speciel? Hvad er det du kan som ingen andre kan?
  • Inkluder en video
  • Vis du faktisk har læst deres opslag. Det du skriver der ligner en generel ansøgning som kan sendes til flere hundrede. Det er bedre med 1 specifik og gennemarbejdet ansøgning, end en generisk.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 21:01

Velbekomme :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)