Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

USD standardkurs og momsafregning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg modtager betalinger én gang om ugen i USD. Kursen varierer naturligvis hver uge.

Momsperioden passer stort set aldrig med ugerne.

Jeg har mulighed for at udtrække en rapport for momsperioden der kan bruges til momsafregning men hvilken kurs kan/skal jeg bruge for at omregne korrekt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46605
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:11

I princip kursen for hver handling ville jeg tro, men du veksler måske ikke over til DKK hver gang du får en sådan ugebetaling? Hvis du gør det, så er det jo enkelt at tage beløbet derfra - men omvendt kan jeg ikke forestille mig skat/moms lave ballade hvis du tager det samlede beløb for perioden i US$ og omregner per ultimodato i kvartalet - Andre kan måske vide om det er farligt?

Du kan jo også logge på skat og under kommunikation vælge moms - og helt enkelt få deres OK

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 21:00

Jo der sker omregning til danske kroner ved hver betaling. Betalingen jeg modtager hver uge er penge der er tjent i den foregående uge. Da momsperioden ofte aldrig passer med hele uger synes jeg det ville mere korrekt og nemmest at bruge en rapport der viser fordelingen med datoer der passer med en momsperiode.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)