Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er domæne navnet for tæt på en andens? (dk domæne)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter flere dage med søgninger på ledige domæner er jeg ved at opgive har søgt på snart 200 domæner som er tomme, men alligevel er det registeret for flere år siden. 

Jeg har så (endelig) fundet et domæne navn som er tomt, ledigt og klar til at blive bestilt. Problemet er så at der er en virksomhed som har et lignende navn.

Eksempel ( disse navnet findes sikkert ikke, men vil ikke sige hvilket navn jeg er ude efter ) :

Virksomheden hedder: Hoppe-borgen ApS

Deres side navne er: hoppe-borgen.dk ( en info side) og de har også hoppeborgen.dk (samme info side), hoppeborgsmarked.dk  (deres webshop, som linkes til fra info siderne) og sikkert en masse andre.

Det domæne jeg har set på er: hoppeborg.dk

Alle de navne er kun eksempler, men det er jo ganske almindelige ord sammen sat og deres er med 'en og det jeg har fundet ledigt er uden 'en.

De er en virksomhed der sælger produkter som har med "hoppeborge" at gøre.

Det jeg har planer om er blog , forum , affiliate noget. Webshop er ikke planen.

Hvad siger andre, er det for tæt på eller kan man godt bruge sådan et navn?

Leder stadig videre efter flere navne, men lige nu er den skrevet ned som en mulighed. 

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 14:08

Så længe det er almindelige ord, vil jeg ikke sige du har et problem. En person kan sagtens starte et firma med et generisk navn, f.eks. "sparegrisen aps", men derfor har han/hun ikke automatisk ret til sparegisen.dk.

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 14:26

Hvis du gerne vil forveksles med de andre, så køb det.

Men det gavner ikke dig eller de andre, tværtimod. Du kan også blive beskyldt for typosquatting hvis det er samme emmne.

Teddy

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)