Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunne du tænke dig Danmarks (måske) bedste elev?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg studerer lige i øjeblikket på HG (Handelskolernes grundforløb), på mit andet år.
Til dem som ikke kender til uddannelsen er det en uddannelse af 3-4 års varighed, hvoraf de to første er på skole, og så efterfølgende skal man have sig en læreplads, som ender med at afgøre hvilken uddannelse du reelt får dig, og den elevplads har du så i 1 eller 2 år afhængig af hvilken retning du vælger.

Jeg er færdig med min 2 årige skoleperiode til december, og derfor vil jeg høre om nogle her inde kan bruge en elev inden for et af følgende fag:

Detailhandel
Event koordinator
Finans
Kontor
Handel
kontor med speciale
Sundhedssekretær

Jeg har på min uddannelse indtil videre opnået et gennemsnit på: 10,08 - jeg kæmper dog på at få det højere op inden jeg er færdig.

Ud over de alm. karakterer for fagene generelt har jeg fået 12 i de fleste opgaver som vi har lavet i løbet af året.

Mine karakterer enkeltvis er som følgende:

Dansk c 10

Engelsk c 10

Detail 10

Erhvervsøkonomi 7

Grafisk præsentation (valg fag) 10

IT D 12

Samfundsfag D 12

Spansk F 7

Temaprojekt 1, 2 og 3 - 12

Salg og Service D 10

Bliv selvklog (valgfag) 12

Erhvervs Økonomi E 7

IT E 10

Salg og Service D 10

Dansk D 10

Engelsk E 10

Erhvervsøkonomi F 7

IT F 10

Salg og Service E 12

Samfundsfag F 10

Udover min nuværende uddannelse har jeg haft lidt forskellige jobs for at prøve tingene af, og der har jeg været forbi Mc Donalds, hvor jeg arbejde et års tid som en "all round" medarbejder, hovedsageligt i køkkenet, men også kassen, rengøring m.v.

Jeg har været i Fakta, først som en alm. ungarbejder, men da jeg fyldte 18 fik jeg en ny stilling i samme butik, som det de kalder "nøglebærer". Det indebærer at have ansvaret for butikken, når chefen ikke er til stedet, altså åbning og lukning, samt ansvaret for de andre ansatte.

Jeg har været forbi Prime Cargo, hvor jeg var lagermedarbejder og lavede plukning af varer til forsendelse til kunder i forskellige webshops, heriblandt Bestseller. jeg var med til at ordne returvarer fra kunder, tage imod varer m.v.

Herefter fulgte 8 måneder i den kongelige livgarde, som de fleste ved hvad indebærer.

Ind imellem alle disse ting har jeg også haft nogle forskellige vikarjobs, bestående af alt fra opvasker, til at pakke lastbiler for GLS.

Udover mine faglige erfaringer, og mine boglige kundskaber så vil jeg beskrive mig selv som en meget kreativ person, som er god til at få idéer, og tænke ud af boksen. Jeg er ser sjældent begrænsninger, og er meget positivt anlagt. Jeg er meget fleksibel m.h.t. arbejdstider, og jeg træder gerne til uden for den almindelige arbejdstid hvis det kræves. 
Jeg har hverken kone, hund, eller børn, som jeg skal tage hensyn til m.h.t. hvor og hvornår jeg arbejder, og er desuden mere end villig til at flytte. København at foretrække. 

Jeg er ikke alt for kræsen med hvor jeg får en elevplads - da jeg ved man ikke kan kræve for meget i krise tiderne, men en læreplads inden for markedsførings-branchen er at foretrække (Event koordinator uddannelsen).

Jeg håber at en som læser dette enten mangler, eller kender en der mangler lige mig i deres virksomhed. Spørg endelig hvis der er noget du føler jeg ikke har besvaret. Hvis du ikke kan tilbyde en elevplads, men mangler en medarbejder, så er du også velkommen til at kontakte mig.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 4. Jan 13
Indlæg ialt: 408
Fra  ADVICE Skrevet kl. 14:57

Hmmm vi kunne måske være interesseret her. Pm mig gerne

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 15:20

Hvis du ikke allerede har gjort det, så vil jeg foreslå dig at lave en gratis profil på ungarbejde.dk, hvor der også er elevpladser. Så får du automatisk besked, når der er noget at søge i dit område.

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 346
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 15:32

Hvad koster det egentlig at ha en elev? 

Tilmeldt 28. Jul 13
Skrevet kl. 17:01

Hej Kim

Det er lidt forskelligt afhængig af hvilket fag det er, men jeg har sådan et standard skema der viser ca. hvad prisen er:

Løn 24 x 11.000 kr. 264.000 kr.
Præmie i prøvetiden 3 x 2.800 kr. -8.400 kr.
Bonus efter 6, 9, 12 og 24 mdr. 4 x 6.150 kr. -24.600 kr.
Lønrefusion ved skoleophold 1. år: 10 x 2.200 kr. (Sats for 2013) -22.000 kr.
Lønrefusion ved skoleophold 2. år: 10 x 2.430 kr. (Sats for 2013) -24.300 kr.
Nettolønudgift: For 24 måneder: 184.700 kr.
Pr. måned: 7.696 kr.

OBS: Eksemplet tager ikke højde for ferie og feriepenge, evt. omkostninger til etablering af arbejdsplads, forsikringer, pension eller andre
særforhold, som er aftalt i overenskomsten. De skattemæssige aspekter
er heller ikke medtaget.

Hej Holger
jeg prøver lige at se på det :) 

Tilmeldt 28. Jul 13
Skrevet kl. 21:00

Til info så starter eventkoordinatoren ved 9600 før tilskud, og stiger så ca. 2.000 i løbet af de 2 år.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)