Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man lære SEO ved selvstudie

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 6. Dec 12
Indlæg ialt: 60
Fra  JS Handel Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har den overbevisning, at det er sundt og godt at lære noget om de ting man har med at gøre. Så hvis man har en webshop, så er det godt at kunne noget om SEO. Jeg ved godt, at man sagtens kan betale sig fra tingene - og jeg er sikker på, at man kan få et fremragende arbejde leveret.

Men hvis man selv er inde i tingene, så kan man også bedre se helheden i ens projekt. Men det er selvfølgelig ikke altid, at man har tid til at sætte sig ind i tingene, og her er det selvfølgelig godt at kunne betale sig fra det.

Hvor lang tid vil det tage at sætte sig ind i grundlæggende SEO? Jeg har kigget lidt på denne hjemmesidehttp://www.seo-lex.dk/ , og det virker som om man bliver guidet godt igennem tingene - men er det et godt værktøj?

Jeg har en Dandomain webshop som jeg er ved at bygge op, og der er også noget som hedder SEO-tuning til netop Dandomain webshop. Han tilbyder både SEO-lex og SEO-tuning for 1790 kr. ex. moms.

Er der nogle af jer der kender ovenstående, og er det noget I kan anbefale? Umiddelbart har jeg kun læst positivt om det.

Mvh. Jon

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 00:02

Har købt en af bøgerne i sin tid da jeg selv havde dandomain webshop, og jeg syntes den var pengene værd.

Hvis du ikke ved hvor du skal starte tror jeg det er et godt sted.

Tilmeldt 14. Oct 12
Indlæg ialt: 255
Fra  Opbygning Skrevet kl. 00:10

Jeg har også kun hørt positive ord om de nævnte bøger og synes da du skal springe ud i det.

Du kan evt. tage et kig forbi www.opbygning.dk/seo og læse en smule mere om SEO.

Jeg vil sætte pris på din støtte ved et "like" på forsiden ;)

Se hjemmeside tips på opbygning.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey, 

Ja selvfølgelig kan man lærer SEO gennem selvstudie, det er sådan jeg startede ud for 12 år siden, og det er sådan de fleste starter ud.

Jeg har de fleste danske SEO bøger, også de to du selv nævner. Og ja de er bestemt pengene værd især når man er nebegynder, da de forklare tingene på en god måde netop for disse. Når du så er blevet betydeligt mere øvet, skal du tage et kig på SEO 2.0 som Demib har skrevet, de er noget mere tekniske.

Men ud over det er det bare at gå igang med at bruge det du lære i SEO LEX etc, og se hvad der virker og ikke virker. Læs på forskellige blogs, følg personer som ved noget inden for det felt, og igen brug de ting du læser og lærer da du ellers bare får en masse viden, og ikke rigtig set om det virker og hvordan du får det til at virke. De de fleste bøger og skrivelser på nettet kan give dig er typisk teori omkring hvordan man bør se på det. og du vil også opleve at der er modsigende udtalelser. Så du bliver nød til at afprøve og se hvordan det virker og hvad der virker.

Men lærer det kan alle som vil bruge noget tid på det, men det er først når du bruger det at du lærer noget reelt.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra kbh
Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 07:14

Dansk linkbuilding
Seo Ekspert Lars Andersen

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 6. Dec 12
Fra  JS Handel Skrevet kl. 08:41

Opbygning.dk:

Jeg har også kun hørt positive ord om de nævnte bøger og synes da du skal springe ud i det.

Du kan evt. tage et kig forbi www.opbygning.dk/seo og læse en smule mere om SEO.

Jeg vil sætte pris på din støtte ved et "like" på forsiden ;)

Mange tak for dit svar. Det ser spændende ud, og jeg har nu "bestilt" de 5 gratis videoer som der linkes til

Har kvitteret med et "like" :)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 6. Dec 12
Fra  JS Handel Skrevet kl. 08:45

Hej Kim

Tak for at du tog dig tid til at skrive et fyldesgørende indlæg. Det er rart når man kan få tingene forklaret godt og grundtigt. Jeg vil købe SEO-lex til at starte med, og derefter stille og roligt lære hen ad vejen, og som du skriver, afprøve hvad som virker for mig og hvad som ikke virker :)

Det er ikke fordi jeg ikke vil betale mig fra det, men tror det er godt at sætte sig ind i tingene :)

Mvh. Jon

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:

Hey, 

Ja selvfølgelig kan man lærer SEO gennem selvstudie, det er sådan jeg startede ud for 12 år siden, og det er sådan de fleste starter ud.

Jeg har de fleste danske SEO bøger, også de to du selv nævner. Og ja de er bestemt pengene værd især når man er nebegynder, da de forklare tingene på en god måde netop for disse. Når du så er blevet betydeligt mere øvet, skal du tage et kig på SEO 2.0 som Demib har skrevet, de er noget mere tekniske.

Men ud over det er det bare at gå igang med at bruge det du lære i SEO LEX etc, og se hvad der virker og ikke virker. Læs på forskellige blogs, følg personer som ved noget inden for det felt, og igen brug de ting du læser og lærer da du ellers bare får en masse viden, og ikke rigtig set om det virker og hvordan du får det til at virke. De de fleste bøger og skrivelser på nettet kan give dig er typisk teori omkring hvordan man bør se på det. og du vil også opleve at der er modsigende udtalelser. Så du bliver nød til at afprøve og se hvordan det virker og hvad der virker.

Men lærer det kan alle som vil bruge noget tid på det, men det er først når du bruger det at du lærer noget reelt.

MVH Kim

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 6. Dec 12
Fra  JS Handel Skrevet kl. 08:47

Hej Lars

Der er sgu da noget at vælge imellem. Tusind tak for de mange links du har sendt mig :)

Mvh. Jon

Lars Seo Andersen:

Hej

Ja du kan sagtens lære seo ved selvstudie der er mange bøger om emnet

se for eks Demibs Seo 2.0 
For nyeligt har Bondtofte udgivet Linkbuilding bogen

Se en anmeldelse af light udgaven af linkbuilding Bogen

Her en liste over flere gode seo bøger

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 04:23

SEO Lex og Linkbuildingbogen kan begge anbefales. Start med SEO Lex og få styr på det vigtigste i din shop i forhold til titles, duplicate content osv. Linkbuilding er der hvor de fleste har det svært når de gør det selv, men der vil jeg sige Henrik Bondtoftes bog (Linkbuilding bogen) i hvert fald vil gøre dig i stand til at købe linkbuilding på et informeret grundlag, hvis du ikke selv har tid til at gå i krig med det.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 6. Dec 12
Fra  JS Handel Skrevet kl. 20:31

Hej igen

Kommer lige til at tænke på en ting - kan jeg trække momsen fra når jeg køber disse bøger? Eller betragtes det som privat formål?

Jeg køber dem kun udelukkende fordi jeg gerne vil lære lidt om det i forbindelse med min webshop. Det er altså ikke meningen, at jeg skal lave en privat hjemmeside hvor jeg bruger SEO.

Mvh. Jon

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)