Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told & Moms for virksomhed ved import - jeg er gået kold.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Venner.

De sidste 14 dage har jeg brugt relativt meget tid på at læse om told og moms for en import- og momsregistreret virksomhed. Men jeg mangler simpelthen og få stykket det sidste regnskab sammen.

Folk skriver rundt omkring at man tager udgangspunkt i 2.5 promille osv osv osv. Men hvordan regner man den endelig til og moms sats ved import UDEN FOR EU! ?

Jeg har brug for at få sat et regn stykke op for at få forståelsen helt på plads. 

Altså i forhold til hvis jeg importere for 100 USD vare med en fragt på 50USD, hvor meget kan man så regne med der bliver fortoldet og momset(er det overhovedet et ord?)?

Og ydermere, er vi ude i forskelle satser alt efter hvilken type vare man vælger at importere?

Jeg håber i kan hjælpe.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:18

Told kan man jo ikke bare svare på, for den er jo forskellig fra vare til vare- Læs lidt BASALT OM TOLD FOR IMPORTREGISTREREDE og ja - du er forpligtet som importør som du ser i linket, til at angive korrekt toldtarrif og ja den er forskellig fra vare til vare.

Så er der importmoms - som jo hvis du er registreret hvad du skal være for import fra uden for EU ikke skal betale men skal indrapportere, forudsat det er ting der er momsfradrag på (ex ikke privat andel) - Læs om IMPORTMOMS   Forhåbentligt bringer det dig en del nærmere forståelse

Da den jo ikke koster noget hvis det er til rent videresalg, så påvirker den som du vil forstå ikke din pris eller din fortjeneste

Hvis du har brugt 14 dage på at læse om det kan det være at din tid er bedre brugt på forretningen og så lade f.eks http://fortoldningsbutikken.dk/ hjælpe dig med fortolding og tal til indberetning - prøv at ringe til dem og høre hvad det koster, for import og told er ikke totalt ukompliceret

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 00:25

Asmus Lars Brigsted:

Altså i forhold til hvis jeg importere for 100 USD vare med en fragt på 50USD, hvor meget kan man så regne med der bliver fortoldet og momset(er det overhovedet et ord?)?

Og ydermere, er vi ude i forskelle satser alt efter hvilken type vare man vælger at importere?

Dine sprøgsmål er besvaret et utal af gange her på Amino.

Told beregnes ud fra vares pris + fragt omkostninger.  altså  150 USD X toldsatsen.

Moms beregnes ud fra Varens pris + fragt + told.  

Toldsatsen er afhænge af varens art og oprindelsesland så det er umuligt at udtale sig om

Ravn

Fra Odense
Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:29

Fedt. Jeg fik et bedre indblik i hvordan det foregår ;) 

John; Tak for linksne dem er jeg sikker på jeg ikke har set før, de virker forståelige når jeg koder det sammen med ravns regnestykke.

Ravn: Tak lige det jeg manglede nu giver det hele meget mere mening.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)