Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3 Tips Til Bedre Leadgenerering

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes aldrig jeg læser noget om andre folks erfaring med leadgenerering på det her forum så jeg tænkte at jeg ville starte en tråd og dele lidt erfaringer for at få en debat i gang.

Hvis du tænker 'leadgenering - what??' så er det kort forklaret kunsten at finde kundeemner (leads) til forskellige forretninger.

Jeg gør f.eks. i leads til finansielle ydelser, men det kunne også være leads til solceller, pøl i baghaven, klovn til børnefødselsdagen - you name it.

Her er 3 erfaringer jeg har gjort mig ved at arbejde med at generere leads online.

1) Gør din side mindre.

Jeg ved godt der er sider derude som har masser af kategorier og formularer indenfor snart sagt hvilken som helst type lead.

MEN - Hvis du som mig bare er en enkelt mand er det smartere at lave en side der er dedikeret til ét enkelt produkt, evt. et eller to andre produkter der ligger tæt opad. På den måde holder du fokus hos den besøgende hvilket leder os til...

2) Gør din side simpel.

Når den besøgende ankommer til din side skal han/hun helst lige med det samme få en formular stukket i ansigtet som skal udfyldes.

Desværre er der ikke mange firmaer, der giver dig en formular du kan integrere på din side* og derfor må man i stedet ty til at præsentere dem for den/de udvalgte firmaer som de skal klikke ind på og udfylde en formular hos i en vis fart.

Hvis ikke de er interesseret i at udfylde/klikke videre er der højst sandsynligt ikke meget du kan gøre for dem og de kan fint klikke på Tilbage-knappen.

Du kan forhåbentlig få frasorteret sådanne ubehagelige typer i fremtiden med negative søgeord som f.eks. hvad/hvor/hvordan/gratis o.s.v. eller få slettet de dårlige søgeord.

3) Lav faste regler for PPC.

Leadgenerering er som skabt til AdWords: man kan slippe afsted med simple sider, hvis eneste formål er at få folk til at udfylde formularen og det er nemt at regne ud om et søgeord virker eller skal slettes da man jo typisk bliver betalt et fast beløb pr. lead.

Jeg har dog fundet af at det er vigtigt at være håndfast overfor sig selv når det kommer til test af søgeord. Lav f.eks. en regel for hvor mange klik du er villig til at købe uden der kommer en konvertering - og når søgeordet når til den grænse så slet det for guds skyld, lige meget hvor kodylt du nu synes dette søgeord måtte være.

Kast ego'et langt væk når du laver AdWords og hold dig til at kigge på tallene - så går det hele meget nemmere.

- Det var hvad jeg havde i denne omgang, håber der er nogen der vil byde ind med flere tips og idéer. Spørg endelig hvis noget af det ovenstående ikke giver mening!

*Hvis du aldrig har prøvet at have en formular på din egen side i stedet for at linke folk videre, skal jeg hilse og sige det gør vidunderlige ting for din konverteringsrate!

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)