Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan data fra SSD harddisk reddes?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg er desværre blevet ramt af en defekt SSD.

Ved i om man ligesom med almindelig "gammeldags" harddiske har en chance for at redde data?

Den er ikke blevet tabt eller vandskadet. Der kom bare lige pludselig en besked på skærmen omkring at der ikke kunne bootes fra den.

mvh

Simon

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 19:52

Hej Simon,

Jeg vil foreslå at du prøver at montere den i en anden computer, som sekundær disk (ikke bootdisk), for at se om det er disken der er defekt eller din computer. Måske kan du være heldig at den genkender indholdet og det kun er bootrecorden der er defekt.

Men husk fremover at tage backup

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 20:59

Hej Veloci

Jeg har prøvet det du skriver, hvor jeg ved hjælp af et recovery program sagtens kan finde disken, men det er som at programmet kun kan se disken, og ikke den indhold.

Heldigvis har jeg backup af de mest kritiske filer, men der ligger en del billeder, og grafisk reklamemateriale derpå, som jeg ikke har backup af.

Ps. Har netop signet mig op til automatisk data backup hos TDC. Det skal jo åbenbart gøre ondt, før man får det gjort 

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 21:09

Hej

Rigtige mænd bruger ikke backup......de græder !Skype-Crying

Spøg til side, ja nogen gange skal det gøre ondt før man gør noget ved sagen. Jeg har prøvet at miste ALT, så jeg går med livrem og seler, har 2 eksterne harddiske, og online backup :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)