Jeg beder lige om lidt hjælp til test her. Det drejer sig om to shops, hosted af Meebox. En kunde kontaktede mig, kunne ikke tilføje varer til kurven, har Safari, fik ikke mere oplyst. Jeg tester her med Safari 5.7.1. fra min pc. (Meebox supporten siger de ikke kan se fejl med deres (nyeste) Safari).
Den ene er min egen shop. PS 1.5.4.1. Test venligst her og prøv at lægge en vare i kurven: http://shop.7d.dk/helse-terapi-og-skonhed Jeg ser: Ingen produktbilleder og man kan ikke lægge noget i kurven. Værre kan det vist ikke blive.
Den anden er min lillebrors shop. PS 1.4.9. Test venligst her og prøv at lægge en vare i kurven: http://grillbutikken.dk/5-smokere i kurven:Jeg ser: Man kan ikke lægge noget i kurven. Alle billeder kan ses.
Det virker fint her, med Windows 7 + Chrome. Men når du bruger ajax cart, skal, så vidt jeg husker, browseren sættes til at tolke javascript. Hvis dette er deaktiveret, vil det med al sandsynlighed ikke virke.
Tak for tjekket med Chrome. Jeg er også gået over til Chrome... Det kan jeg også se at langt størstedelen af kunderne bruger.
Dog er problemet at Safari er nr. to mest populære browser. Og det er mange ordrer der kan gå til spilde. Mange gider ikke kontakte shopejernen, går bare et andet sted hen og køber. Shoppen virker ikke for dem.
PS: Har nulstillet min Safari, det hjalp ikke noget...
Nu har jeg testet Chrome og Firefox på både mac og windows. Desuden har jeg testet Safari på mac og IE på windows. Hvis jeg var dig så ville jeg ignorere de fjolser der kører Safari på windows og pænt bede folk der kører outdatede versioner af IE opdatere.
Lad være med at spilde din tid på folk der bruger Safari til Windows. Apple dropper det snart fuldstændig. Som det er lige nu ligger Safari til Windows ikke engang på deres hovedside, men under support.
Rettelse: De har tilsyneladende droppet udviklingen til Windows :-). Så er det vidst cementeret. Fortæl kunden at han skal finde sig en ny browser.
pænt bede folk der kører outdatede versioner af IE opdatere
Netop, det vil jeg gøre. Tak... De der besøger shoppen er netop også f......, nej det sag jeg ikke, blot at det er mest ældre med ældre computere og gamle støvede browsere ;-)
Lad være med at spilde din tid på folk der bruger Safari til Windows. Apple dropper det snart fuldstændig. Som det er lige nu ligger Safari til Windows ikke engang på deres hovedside, men under support.
Rettelse: De har tilsyneladende droppet udviklingen til Windows :-). Så er det vidst cementeret. Fortæl kunden at han skal finde sig en ny browser.
Godt råd. Hele dagen kan gå med at kæmpe en håbløs kamp for at shoppen virker for alle. Prestashop udviklerene har nok gjort alt hvad der kan gøres.