Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så er tiden kommet til de Sociale medier.....

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 30. Apr 12
Indlæg ialt: 19
Fra  BaboonWire Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg kunne godt tænke mig at få gang i en debat om hvilke sociale medier der skal bruges for at opnå bedst mulige succes med sin online marketing. Vi er en nyopstartet virksomhed som tilbyder et online mobilvenligt kalendersystem, der henvender sig til Foreninger, butikker og mindre virksomheder. Vores målgruppe er ret bred og kan være mere eller mindre i alle aldre.

Vi er nået dertil hvor vi skal finde ud af hvilke af de hundredvis af Sociale medier vi skal bruge, Facebook, Twitter, Linkedin, Pinterest, Flickr, Instagram osv.

Vil meget gerne hører jeres ideer og bud på hvordan vi kommer bedst muligt ud til folk og hvilke medier der kan give os den bedste værdi.ComputerComputer

Alexander

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil klart sige Facebook.
Tror dog der er rigtig mange meninger om det emne 

Fra Randers
Tilmeldt 30. Apr 12
Indlæg ialt: 19
Fra  BaboonWire Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med dig, mener også facebook skal bruges. Hvad med Twitter? Hvis vi skal bruge et medie til at fremvise billeder af produkter eller screenshots, hvad kan i anbefale? Flickr, pinterest, instagram, Picassa osv?? Eller kan det være en fordel at være på flere af medierne samtidig?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

De er efter min mening for lille i DK.

folk er face det meste af dagen.

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alexander F:
Facebook, Twitter, Linkedin, Pinterest, Flickr, Instagram osv.

Du nævnte slet ikke Google+. Der er nok ikke så mange danskere på det endnu, men det har nogle helt unikke muligheder, når I skriver blogindlæg osv. Jeg ville helt klart være til stede på Google+. Der er virkelig mange gode debatter der også, da alle online marketingsfolk allerede er at finde derinde.

Men ja, brug også Facebook. Det er trods alt der, at alle danskere er til stede. Men ja, det kommer selvfølgelig også an på, hvad jeres målgruppe er. Men da alle er på FB, så rammer i dem nok. :D

Linkedin kunne nok være godt lige i jeres tilfælde. Jeg har ikke selv brugt det så aktivt, selvom jeg da plejer at kigge derinde hver dag. Men jeg synes helt klart, at du bør kigge meget den vej også.

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer meget an på hvad man sælger og til hvem. Facebook egner sig bedre til B2C end til B2B. Så for jeres vedkommende er facebook ikke nødvendigvis det bedste. Derudover skal man tage med at facebook har peaket, og er lidt på vej nedad igen. mange bruger ikke Facebook så meget som de gjorde, og vi er blevet mere vant til at se alt muligt i vores stream, så vi reagerer ikke lige så godt på det som vi gjorde før. Set med salgsøjne. Det er ikke vacant city -endu ;) Men man skal bare ikke spille alle sin penge på een hest tror jeg. Alt efter hvem du gerne vil nå ud til, kan Instagram være en interesant mulighed også. Det bedste er selvfølgelig at bruge flere på engang og fx dække de samme ting på eksempelvis twitter, facebook og instagram, for at nå så mange som muligt :)

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med Pernille.

Det kommer an på, hvad I har at sælge og til hvem. Jeg tror, at I skal finde ud af, hvem netop jeres kalender appellerer til og så vælge medie ud fra aldersgruppen. I burde kunne bruge Facebook til en afstemning med 3-4 grupper, fx 15-30 år, 31-50 og 51 og op.

Fra Amager
Tilmeldt 5. Sep 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

For at opnå den bedst mulige værdi er Facebook klart bedst, da som tidligere nævnt har en kæmpe kunde database, og du kan segmentere blandt kunder som du ikke kan noget som helst andet sted. Derudover har du muligheden for at kommunikere med dine kunder og forblive top-of-mind hos dem når de har købt hos dig første gang. Det er vigtigt at du kan svare ja til at du kender dine kunder og endnu vigtigere at de kender dig. Samtidig, hvis du kommer hen til de rigtige udbydere af Facebook profiler har de en rigtig stærk anciennitet på Google og gør dermed du får en meget høj placering uden egentlig at bruge penge på SEO etc. B2C eller B2B - vær på Facebook ligemeget hvad, hvis du er klog kan du få rigtig meget ud af Facebook ligemeget hvad. Du kan også overveje om du vil komme ud til både og.
Twitter, glem det - for få brugere. Google+ har stadig svært ved at se den helt store fidus i det - ja dine indlæg har mulighed for at rate højt men samtidig skal du helst bruge godt med penge på SEO for at få et godt resultat.
Instagram er et godt værktøj, men du kan ikke have det alene. Vimeo, brug det til at simplificere dit koncept og produkt for dine kunder. Evt pinterest, bare for budskabet og forøgelse af kendskab af din virksomhed.
Must have er: Facebook og Google Display.
Håber du kan bruge det til noget :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 450
Fra  Validated ApS Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Linkedin er det perfekte meide til direkte kontakt il kunden/kontaktpersonen. Facebook er en fin mulighed til at ramme sin målgruppe, men jeg vil mene at man igennem facebook skal fokuserer på foreningerne og så lave markedsføring/kontakter på Linkedin og Google+ til virksomhederne. I skal dog også passe på med ikke at indtage for mange platforme, men starte med 1-2 af de store, og derefter vælge en eller to ekstra socialeplatforme til alt efter behov.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)