Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket LOGO er bedst?

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Billede nummer 2 er rigtig fedt, ville jeg helt klart vælge!

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 21:47

tusind tak for svar...

Er der nogen der vil begrunde valget af 1, for jeg tænker lidt om det ikke står stærkere med en farvet baggrund eller?

Mvh Sue

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:01

TommysGirl:

tusind tak for svar...

Er der nogen der vil begrunde valget af 1, for jeg tænker lidt om det ikke står stærkere med en farvet baggrund eller?

Mvh Sue

Det kommer til at sidde på forskeligt farvede baggrund, derfor skal en baggrund ALDRIG være en del af et logo.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:03

Jeg syntes også nummer 2.

Men giv "BERGMARK" lidt mere luft, ryk de streger en smule væk og ryk derefter også vingen væk så den ikke rammer stregen.

- Det ser lidt trykket ud nu.

Derudover skal du også sikre dig at vingen er royality free, så du ikke kommer i problemer ved at bruge den - jeg tvivler på at du selv har lavet den?

Fra Korsør
Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 4
Fra  DKpunchline Skrevet kl. 22:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa :) Af de 2 første syntes jeg at placeringen af vingen visuelt fungerer bedre på nr. 1 (i samspil med R) end på nr. 2, hvor vingen får 'overvægt' mod højre - på nr. 1 får den lidt overvægt mod venstre, men ikke i samme grad. Dog ville jeg fjerne den gule baggrund bag ved logo nr. 1. Rent visuelt snyder øjet muligvis og får det til at se ud som om at der er mindre afstand mellem det 1., 2. og 3. bogstav, så der ville jeg lægge lidt mere afstand ind for at ensarte det. Skrifttypen brugt i navnet på det sidste logo tiltaler mig ikke rigtig, idet den er meget maskulin og kantet, ligesom farverne også er dystre. Inden jeg vidste hvad I handler med, gættede jeg på, at det nok var et smykkefirma ud fra nr. 1+2, og noget gartner/haveredskab-agtigt ud fra nr. 3. Hvis jeg skulle vælge én af de 3 ville jeg arbejde videre med at få rentegnet/videreudviklet nr. 1 på hvid baggrund, dog er vingen lidt 'måge-/cartoon-agtig' a la pelikanen Pelle fra Rasmus Klump (ikke sagt for at nedgøre det, men for at forklare det indtryk jeg umiddelbart får ved første øjekast) og den er meget detaljerig, hvilket kan skabe problemer ved f.eks. broderi af logoet på tøj - prøv evt. at høre en fagmand hvordan/om det vil kunne broderes med et godt resultat. Vingen kunne med fordel tegnes op som en massiv illustration, gerne lettet/løftet lidt op, så den ikke 'smelter' sammen med stregen nedenunder - hvilket også giver illusionen af at vingen flyver i stedet for illusionen af at den ligger omme bag ved teksten. Prøv at Google 'wing logo' så kommer der en masse billedforslag af vinger tegnet forenklet/massivt op. Udarbejdelse af logo er altid en lang, men spændende og vigtig proces, og det er altid en super god idé at teste det af og få udefrakommende input, som I her har gjort - held & lykke med projektet :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 23:15

Jeg synes bedst om nummer 2 og jeg synes det ser rigtigt godt ud. Jeg må dog indrømme at "sikkerhedsanordninger til babyer" ikke er min første tanke, når jeg ser nogen af de logoer. Hvis jeg blot så logoet (og i den forbindelse jeres navn) uden at vide hvad I laver, så ville jeg i stedet tænke på ure eller tøj og sko til herrer. 

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 10:07

Bertil Boisen:
jeg tvivler på at du selv har lavet den?

Det er meningen at vingen skal sidde på stregen... 

Vingen er lavet af en logodesigner og jeg har selv været med til at tilpasse den efter mine behov med skygger og streger osv... så den er ikke kopieret! 

Der kan godt komme mere luft i Bergmark, men så bliver det ens med ordet Copenhagen hvilket jeg synes skal have to forskellige udseender.Men tak for input... det er altid fint at høre andres mening.

MVH

Sue

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 10:09

Nikolaj Dam Larsen:
Jeg må dog indrømme at "sikkerhedsanordninger til babyer" ikke er min første tanke, når jeg ser nogen af de logoer. Hvis jeg blot så logoet (og i den forbindelse jeres navn) uden at vide hvad I laver, så ville jeg i stedet tænke på ure eller tøj og sko til herrer. 

Det er et bevidst valg...

Jeg har lavet logoer som udtrykker præcist det vi laver, men følte selv at jeg låste virksomheden i ÈN retning, selvom vi nu også er igang med at designe køkkenredskaber til babyer o.l.

Tak for ros.

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Oct 05
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 10:25

Kan også bedst lide nr. 2, selvom det minder mig ret meget om Bentleys logo :)

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 10:56

Hej og tak for input'ene...

Rikke Steenbuch:
Af de 2 første syntes jeg at placeringen af vingen visuelt fungerer bedre på nr. 1 (i samspil med R) end på nr. 2, hvor vingen får 'overvægt' mod højre - på nr. 1 får den lidt overvægt mod venstre, men ikke i samme grad.

Du har helt ret i at vingen skal centreres længere mod venstre, det er også meningen den skal det uanset hvilken version vi vælger... så det er jeg med på. 

Godt du skrev det med en simpel version til evt. tekstiler, og jeg tror simpelthen vi bare skal nøjes med omridset til dette. 

vingen må gerne se ud som om den letter lidt... men jeg foretrækker selv at den sidder fast på navnet... det er jo vores produkt der beskytter børnene ;)

Tusind tak for input igen, det var meget brugbart.

Mvh Sue

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)