Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salgs materiel

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Ebeltoft
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 59
Fra  Enok Vagt og Sikkerhed Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til og lave salgs materiel, til og få nogle kunder.

Jeg har det hele klart, men skal lige finde ud af hvordan jeg sætter det sammen, så jeg kan vise det for evt. ny kunder.

Men hvad skal jeg tænke på, eller hvad er vigtigt og tænke på.

Der skal være den information kunden ønsker, priser og kontakt information.

Men jeg skal have lavet noget, når kunden ser det materiel, ikke smider det ud med det samme, men måske ligger det til side og kigger på det sener.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin

Normalt kommenterer jeg ikke på folks skrive- og stavefejl, fordi jeg synes, det er så inderligt ligegyldigt i et forum, hvor vi skal præsentere vores meninger og holdninger og ikke den indre "skolelærer".

Men jeg kan se at der er en del fejl i dit indlæg og det betyder som sagt intet for indlægget, men meget for den måde, du bør gå frem på. Så når du skriver, at du skal have lavet salgsmateriale, vil mit bedste råd til dig være, at lave nogle kladder med de oplysninger og informationer, du ved, dine kunder vil efterspørge. Og så få nogen til at hjælpe dig med at sætte det op. 

Jeg har oplevet Hans Stokholm her inde på Amino som en, der formulerer sig klart og dygtigt, så hvis jeg var dig, ville jeg henvende mig til ham og spørge, hvad det koster, hvis han skal hjælpe dig med at lave tekster og materiale.

Held og lykke med det

Birte

Fra Ebeltoft
Tilmeldt 29. Oct 12
Fra  Enok Vagt og Sikkerhed Skrevet kl. 09:39

Det gik lidt hurtigt med og skrive.

Jeg er gået i gang med og lave, kladder med forskellige opsætninger.

Jeg har også lavet en folder, med de oplysninger der skal være med, men det er også bare en kladde.

Men tak for svaret.

Fra Korsør
Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 4
Fra  DKpunchline Skrevet kl. 09:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin, her mine tanker:

Når du skal servere dit budskab effektivt - uanset hvilken form for medie du benytter (web/mobil/tryk) er det vigtigt at du gør dig nogle tanker inden det sættes flot og professionelt op - f.eks.:

• Hvad er mit mål med salgsmaterialet (sælge mange af én bestemt vare, udbrede kendskabet til min butik/vare eller måske er det et helt andet budskab du vil have ud)
• Hvem er mine kunder, som skal modtage salgsmaterialet - og hvad er deres behov (også deres latente behov)
• Hvordan fanger jeg kundens interesse - fokuser på én indledende overskrift, som på 3 sek. fortæller kunden 'What's in it for me?' - og rammer du her kundens behov, har du vækket interessen til at kunden læser videre og kontakter dig via de indlysende 'Call-to-action' elementer som salgsmaterialet også bør indeholde.
Sørg altid for korrekte info - både om dine produkter og om dit firma (kontaktinfo som tlf., mail, webadresse, QR koder m.m.)
Ofte ses det at en interesseret kunde tabes på gulvet, hvis det er for svært eller endda i nogle tilfælde helt umuligt at finde info om hvor og hvordan man kan købe varen - det har selv store firmaer præsteret, desværre.
Lov aldrig mere end du kan holde - f.eks. er det bedre at skrive 5 dages leveringstid og så levere allerede efter 2 dage - end omvendt ;)
Sidst, men ikke mindst, skal den grafiske profil vække kundens interesse og tillid - et 'hjemmelavet' look sælger bare ikke varen på samme måde som et gennemarbejdet materiale. Er dit firma nystartet, så vil jeg anbefale dig professionel hjælp med at få lavet logo og grafisk profil, da en grafisk tråd i dit generelle udtryk fra starten vil skabe branding via genkendelighed.
Når materialet er klargjort, så husk korrekturlæsning - gerne fra 2 forskellige, som ofte vil falde over hver deres stave-/formuleringsfejl eller forståelsesudfordringer.
Held & lykke med det :)

Tilmeldt 19. Oct 08
Skrevet kl. 10:35

Martin Enok Christensen:
Det gik lidt hurtigt med og skrive.

Hej Martin

Fuld forståelse for det.

Rikke kommer med nogle supergode bud her, så du kunne jo også prøve at høre hende, hvad hun evt. skulle have for at hjælpe dig med tekster og opsætning.

Jeg arbejder ikke selv i den branche mere, så jeg har hverken tid eller ressourcer til at hjælpe dig med den del af det. Men du er velkommen til at prøve sende mig en pm når du skal have læst korrektur. Jeg hjælper gerne, hvis jeg kan. Jeg har en meget spids pen Wink

Fra Ebeltoft
Tilmeldt 29. Oct 12
Fra  Enok Vagt og Sikkerhed Skrevet kl. 11:51

Tak for svaret Rikke, jeg er ved og kigge på det du har skrevet og er i gang med og rette meget af det jeg har ind, efter det du har skrevet.

Birte jeg var en brochurer, der er "færdig lavet" hvis det er jeg må sende den til dig, så du kan se hvad jeg kan gøre bedre ved den, vil jeg meget gerne sende den.

Tilmeldt 19. Oct 08
Skrevet kl. 11:54

Martin Enok Christensen:
Birte jeg var en brochurer, der er "færdig lavet" hvis det er jeg må sende den til dig, så du kan se hvad jeg kan gøre bedre ved den, vil jeg meget gerne sende den.

Hej Martin. Det må du gerne. Gå ind i min profil og send mig en pm. :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)