Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import - nogen der vil være med?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Om ca 2-3 mdr. starter jeg en ny butik op som sælger alverdens former for moderne indbo. Alt lige fra møbler, lamper til elektroniske ting.

Varerne skal jeg hovedsageligt importerer fra Kina, Taiwan og enkelte europæiske lande.

Jeg har allerede importeret en del, og har mange kontakter.

Jeg skal, i min butik, "kun" bruge eksempelvis 10-50 stk. af hver, og oftest får man bedre priser ved at aftage flere. Derfor kunne det være interessant for mig (og dig) at handle ind sammen eller at jeg importerer varerne og du køber af mig. En betingelse er dog at der betales ved bestilling.

Andre former for varer kan også importeres, da mange af leverandørerne sælger forskellige varer.

Hvis du har interesse i ovenstående, så send mig lidt om dine tanker og ideer til kenneth.madsen@skolekom.dk og jeg kontakter dig.

Kenneth Madsen http:/www.dubuy.dk

Fra Dansk
Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Jeg har også haft og har stadig med import og eksport at gøre, i mere end 15 år. Mit bedste forslag til dig er at du laver en enkelt A4 brochure side med udvalgte produkter som "kan" sælges på det danske marked, få forhandler priser på samt hvad de skal koste i vejl. udsalg, ring så til f.eks 10 møbelforretninger / brugskunstforretninger og andre som du kan se kunne have interesse i dine produkter, de skal så f.eks., købe min. 3-4-5-6-7-8 eller flere stk af gangen, alt afhængigt hvad det er for produkter og priser. Og enten emaile produkt siden til dem eller sende den med posten.

På denne måde har du pludselig en mindre import virksomhed og kan købe billigere ind på grund af større indkøb, snak betalingsbetingelser med dem og sig at du er nødsaget til at få pengene forudbetalt, eller måske 50% ved bestilling og resten ved levering.

Men, begræns dig som start med et sortiment som "kan" sælges i Danmark, og lad være med at købe en masse forskellige produktgrupper hjem som der er for meget konkurrence indenfor, du skal jo også have dine varer hjem og dette er vel via skib og det tager så 6 uger + måske et par uger før de har varen klar på fabrikken. Det vil sige at du skal tænke på 8 ugers leveringstid, derfor er det også vigtigt at dine kunder ved dette og får bestilt så de har varer nok.

Men undersøg markedet grundigt så du ved hvor stor konkurrence du og dine kunder er oppe i mod.

Blot et godt råd fra en garvet importør :-)

Hilsen, Claus Ovesen
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)