Hejsa Jeg er lidt i tvivl om jeg må sende nyhedsbreve/informationer ud til mine kunder pr. mail? De har ikke aktivt tilmeldt sig mit nyhedsbrev, men de har på et tidspunkt købt hos mig eller er faste kunder. Jeg har både private og erhvervskunder. På forhånd tak. |
Må jeg sende nyhedsbreve
Man skal enten aktivt tilmelde sig nyhedsbrev, eller Du kan sende tilbud på lignende produkter til eksisterende kunder. Det sidste kræver imidlertid at kunden i forbindelse med køb og afgivelse af e-mail adresse har haft mulighed for at sige nej tak. Og husk lignende produkter kan være svær at fortolke. Har du solgt bukser til din kunde, må du ikke sende tilbud på sko. |
Tak for dit svar Jesper. Men det vil sige at jeg ikke må sende en mail rundt til kunder om deadline for bestilling af logovand? |
Hej Anders Nej, det må du ikke. |
http://www.sodavandskompagniet.dk/online-bestilling.asp Du er nødt til at give dem et kald som det er i dag, at sende dem en mail er at betragte som spam. |
Hej Anders |
Er lettere rystet over at du som udbyder antyder noget andet. Paragraf 6 Stk. 2. Uanset stk. 1 kan en erhvervsdrivende, der fra en kunde har modtaget dennes elektroniske adresse i forbindelse med salg af en vare eller en tjenesteydelse, markedsføre egne tilsvarende produkter eller tjenesteydelser til kunden via elektronisk post. Dette forudsætter dog, at kunden har mulighed for let og gebyrfrit at frabede sig dette både i forbindelse med afgivelsen af adressen til den erhvervsdrivende og ved efterfølgende henvendelser |
Det var derfor jeg bad ham skrive. For at kunne sende alt. Er på farten :) |
er reglen ikke faktisk blevet skærpet så man nu ikke bare må ha kryds i nyhedsbrev som standard - som så kunden kan fravælge, men faktisk skal ha blank firkant ved nyhedsbrev, så kunden skal foretage sig noget aktivt ved at selv sætte fluebenet, eller har jeg misset noget? |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
kim det er lidt farligt at skrive noget helt galt som kan koste brugerne penge - bare ved at skrive at trådstarter kan skrive til dig vil jeg nu godt sige. Det kan godt være du er på farten men der kan være 100 der læser dit svar lige op og ned, og det er forkert og kan koste uerfarne omkostninger til spam når du - tilmed som en der driver en mail-platform for nyhedsbreve skriver som svar til om man bare må sende nyhedsbreve ud: citat:Hej Anders Dit svar skulle ha været modsat - nej det må du ikke - skriv til mig vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com