Hej Alle Aminoer, Kort og godt; Skal jeg opgive/indbetale ATP for mig selv i mit firma ? Der betales selvf. ATP for mine medarbejdere ifht. Barsel osv. Men mener ikke det er nødvendigt/lovpligtigt at betale ATP for mig selv som Direktør ? Hvis det er korrekt, er der så alligevel nogen der vil mene det er en god idé at gøre alligevel ? Kan ikke se at jeg får meget ud af en Barselsordning og alt det andet, når det er mit eget firma det handler om. Håber nogen kan hjælpe ? |
Når du taler om direktør løn så må det være fordi du driver det i selskabsform, ex ApS og så vil jeg bestemt mene du skal ha apt med, da barsel som du er inde på, bruger atp grundlaget for sine beregninger, og jeg tror AER og AUD gør samme
Du kan jo også som direktør og ejer få barslesdagpenge under barselsorlov iøvrigt.
ATP afhænger ikke af titlen i et selskab men af arbejdstimer og der har du sikkert rigeligt til ATP
Kører du danløn f.eks. så kan du jo spørge deres support ligesom du kan logge på ATP erhverv og høre dem
vh