Der faldbydes regelmæssigt tilbud om tekster, men hvordan kan en tekstforfatter påtage sig at skrive om alt mellem himmel og jord? Hvis jeg f.eks. har en shop, hvor jeg sælger røgede og marinerede sild i alle afskygninger, tvivler jeg da på at tekstforfatter Jensen kan skrive noget der har værdi for læseren.
Det forudsætter vel, som minimum, at Jensen overhovedet ved hvad 'marineret' betyder, men hvis tekster skal være nyttig for kunden, skal smag, konsistens og mange andre indtryk jo være beskrevet, så hun begynder at savle. Ud over at være læsevenlig og oplysende, skal den vel også indeholde "plantede" nøgleord af hensyn til netop SEO.
Hvordan er arbejdsgangen og på hvilket grundlag skriver disse tekstforfattere? Prøv at forklare mig det med sild som case.
Det er vel egentlig meget enkelt; Research. Når en tekstforfatter skal skrive om et nyt og ukendt emne bliver der researchet... I hvert fald hvis du bruger en ordentlig og seriøs tekstforfatter
Nu gider jeg ikke svare på vegne af "disse tekstforfattere", men vil da gerne svare på egne vegne.
Når jeg skal skrive om et bestemt emne, bruger jeg en del tid og energi på at sætte mig ind i emnet, så teksterne bliver både relevante og læseværdige.
Men nu er jeg så heller ikke ligefrem markedets billigste seo-tekstforfatter.
Aha, de to første duplikker antyder jo hvad svaret er på mit generelle spørgsmål: Research. Så kan jeg bedre forstå prisniveauet.
Nu vil jeg så lege Fandens advokat: Er det ikke lidt tåbeligt, at JEG, som jo allerede HAR al den viden om emnet, som artikler gerne skulle bygge på, men som måske ikke liiiige er så god til at stille det optimalt op, betaler en udenforstående for at researche i mange dyre timer for at være i stand til at skrive nogle artikler for mig? Eller har jeg misforstået noget?
Aha, de to første duplikker antyder jo hvad svaret er på mit generelle spørgsmål: Research. Så kan jeg bedre forstå prisniveauet.
Nu vil jeg så lege Fandens advokat: Er det ikke lidt tåbeligt, at JEG, som jo allerede HAR al den viden om emnet, som artikler gerne skulle bygge på, men som måske ikke liiiige er så god til at stille det optimalt op, betaler en udenforstående for at researche i mange dyre timer for at være i stand til at skrive nogle artikler for mig? Eller har jeg misforstået noget?
Du kan også få tekstforfattere til blot at rette dine eksisterende artikler og tekst, hvis det er dét, du efterspørger.
Oooookay, det var bare det jeg gerne ville vide, da jeg ikke har indsigt i hvordan tekstforfattere arbejder. Det ved jeg allerede meget mere om nu, takket være dit og maibritts svar.
Er det ikke lidt tåbeligt, at JEG, som jo allerede HAR al den viden om emnet, som artikler gerne skulle bygge på, men som måske ikke liiiige er så god til at stille det optimalt op, betaler en udenforstående for at researche i mange dyre timer for at være i stand til at skrive nogle artikler for mig?
Jo - hvis du kan, er det da markant billigere for dig at skrive teksterne selv. En tekstforfatter er kun relevant, hvis du mangler tid, lyst eller evner til selv at gøre arbejdet :)
Jo - hvis du kan, er det da markant billigere for dig at skrive teksterne selv. En tekstforfatter er kun relevant, hvis du mangler tid, lyst eller evner til selv at gøre arbejdet :)
Hvis ikke jeg helt har misforstået noget (), så lever branchen jo netop af den SEO-mæssigt afgrundsdybe forskel der kan være på en selvforfattet tekst og en professionel, right?
Til en af de shops jeg administrerer, er der er voldsom tilgang af nye varer. Til de fleste får vi pressemeddelelser, faktaark og diverse "sales information sheets". Den hurtige metode er at copy/paste disse (hvilket er tilladt), men så er man også sikker på DC i Google. I øvrigt skal de som regel alligevel oversættes til dansk.
Det var det ene scenarie. Det andet er ved salg af varer, som mange andre shops også sælger. Hvis der er en eller et par stykker der har skrevet rigtig gode og relevante tekster, vil mine egne som oftest ligne dem til forveksling, da der jo er grænser for hvor mange variationer der kan skrives over en Krølle-Bølle-sild fra Gudhjem.
Faktisk kan jeg ikke finde ud af min egen holdning til dette og da slet ikke hvordan "branchens" moral er i så henseende. Vil det være acceptabelt at man napper en konkurrents tekst, skriver sine egne tilføjelser og beder en tekstforfatter om at skrive en unik udgave af dette mix?
Tekstforfattere som mig selv lever af alle dem, der har mere ud af at bruge deres tid på andet end at skrive tekster - og på dem, der ikke selv evner at gøre det.
At bede en tekstforfatter lave en ny og unik udgave af en konkurrents tekster med ekstra tilføjelser, kan jeg personligt ikke se noget galt i.
Kvaliteten af en tekst kan koges ned til 2 helt grundlæggende faktorer:
1. Antallet af timer du investerer i tekstforfatterens arbejde.
2. Og hvor vidt tekstforfatterens kompetencer kan imødekomme dine krav.
Nogle erhvervsdrivende skal have udarbejdet mere end 500 unikke produktbeskrivelser med henblik på søgemaskineoptimering, mens andre skal have lavet enkelte enormt indholdsrige sider som kan løfte øjenbryn (content-marketing).
Der findes både dygtige tekstforfattere som kan det hele og tekstforfattere som er dygtige indenfor en bestemt genre af indhold.