Hej.. Jeg er ved at starte et ApS meeen i starten går det jo lidt langsomt med kunderne... Derfor fungerer jeg som konsulent for min gamle arbejdsplads, hvor min virksomhed så fakturere min gamle arbejdsplads.. Nu er det sådan at jeg har lagt nogle penge ud for nogle rejser jeg har foretaget og så er jeg lidt blank omkring hvordan jeg får de penge igen... Jeg vil jo nødig betale skat og moms og alt det der af dem.. (Jeg har jo betalt skat af dem da jeg fik dem i løn i sin tid)..ffice Håber der er nogle der kan hjælpe da der hurtigt bliver lavvande i kassen med det her iværksætteri.. På forhånd tak
Martin Bondorff |
penge tilbage for rejser???
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
- 1
Nu fremgår det ikke om det 1) er rejsepenge du har lagt ud for din gamle arbejdsgiver (din kunde), eller 2) om det er nogle udgifter som du har afholdt på vegne af dit ApS. I situation 1 er løsningen at fakturere udgifterne til den gamle arbejdsgiver, eller hvis det knytter sig til din tid som lønmodtager, at få refunderet udgifterne fra arbejdsgiverne.
I situation 2 kan du vælge at få dækket dine rejseudgifter som udlæg efter regning, eller at oppebære skattefri rejsegodtgørelse. Det sidste forudsætter dog at der har været tale om rejse med overnatning.
Jeg håber iøvrigt du har eller vil få andre kunder. Ellers vil skattemyndighederne med god ret kunne hævde at du ikke kan sætte dig selv på anparter og fortsat må betragtes som lønmodtager. Det vil de iøvrigt også kunne for så vidt angår arbejdet for den tidligere arbejdsgiver hvis det arbejde du udfører for dene reelt set er det samme, og under samme betingelser, som tidligere. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Hej med jer Tak for svar...
Det må blive en faktura til kunden
P.S. Jeg håber sørmer også jeg får flere kunder
God weekend
Martin Bondorff
|
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)