Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sponsorater - hvordan bogføres?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har overvejet  at sponsorerer nogle lokale idrætsforeninger/unge mennesker.

Er der nogle der kan forklare hvordan den slags kan gøres i en enkeltmands virksomhed? Her mener jeg med bogføring, kan det trækkes fra? osv.

Natasha

Tilmeldt 8. May 13
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 22:41
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:15

Natasha:
Er der nogle der kan forklare hvordan den slags kan gøres i en enkeltmands virksomhed? Her mener jeg med bogføring, kan det trækkes fra? osv.

forudsat du kan sandsynliggøre at det er godt for din virksomhed - så er der fradrag som markedsføringsomkostninger. Det duer jo ikke hvis det er din søns fodboldklub eller datters hesteklub - og du sælger undertøj - så det skal ikke være noget du personligt har fordel ved, men noget som du klart kan vise, du gør fordi du mener det styrker din virksomhed. gør det det, så er det fradrag som markedsføring - ellers er der ikke fradrag for det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Fra  MD VVS Skrevet kl. 08:30

Hæhæ.

Så aktive er mine unger slet ikke.

Vi overvejer at sponsorerer en ung lokal svømmer frem mod OL. Det er ikke noget vi selv har fordel ved, andet end at vi mener at det er reklamepenge givet bedre ud, end at smide forsideannoncer i lokalsprøjten.....

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal tolke det der med, at det skal styrke min virksomhed. Det styrker jo ved, at vi forhåbentligt bliver mere synlige i lokalområdet...men mon det er godt nok?

Natasha

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49

det lyder da helt ok - I bedømmer det som god reklame og bedre end annoncer i lokalsprøjten og har ikke personligt forhold til den person eller klub - ingen som helst problemer med at trække fra som markedsføringsudgift
vh

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Fra  MD VVS Skrevet kl. 13:35

Det er super.

Tak for svar.

Natasha

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:06

OG i bliver jo synlige ved det - på de ene eller anden måde så folk i området ved I sponsorerer og derved synes om jer - mere så I ikke bare giver pengene i stilhed men det synes jeg jo fremgår klart af dit svar

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Fra  MD VVS Skrevet kl. 20:01

Jeg har nu siddet og googlet lidt på det her med sponsorater, idet jeg overvejer, hvilken form for sponsorat der vil være smartest.

Mit spørgsmål er følgende:

Vi giver præmiepenge - Dette vil være sponsor indkomst for pigen vi ønsker at sponsorere, og hun vil derfor være skattepligtig af indkomsten? Er dette rigtig forstået?

Hvad hvis vi vælger at sponsorere sportstøj, træningsturer og den slags, vil det stadig gå som en skattepligtig indtægt?

Jeg spørger fordi, jeg selvfølgelig ikke er interesseret i at påfører hende udgifter i form af en skattebon, fordi at hun har modtaget noget træningstøj. Så giver det hele ligesom ingen mening mere.

Natasha

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)