Jeg har et Aps, som jeg er eneejer af (holdingselskab) som skal skyde penge ind i et andet Aps, som jeg ejer 50% af og med en ejeraftale der sikrer ligelig indflydelse med den anden ejer. Nu skal mit Aps sikre noget kapital til det Aps som jeg ejer 50% af. Hvordan gøres det bedst: Med et almindeligt kapitalindskud, konvertibelt lån, almindeligt lån, kaution....? Mit eget Aps har ikke pengene stående, så jeg skal af egne personlige midler sikrer disse fra min egne beskattede midler først. Håber der er nogen der kan hjælpe mig.... |
sss996:Jeg har et Aps, som jeg er eneejer af (holdingselskab) som skal skyde penge ind i et andet Aps, som jeg ejer 50% af og med en ejeraftale der sikrer ligelig indflydelse med den anden ejer. Nu skal mit Aps sikre noget kapital til det Aps som jeg ejer 50% af. Hvordan gøres det bedst: Med et almindeligt kapitalindskud, konvertibelt lån, almindeligt lån, kaution....? Mit eget Aps har ikke pengene stående, så jeg skal af egne personlige midler sikrer disse fra min egne beskattede midler først.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig....
Altså det normale er jo at låne pengene i holding og skyde dem ned som kapital. Men dette er ikke en super god løsning, da dette vil være bundet midler. Det vil kræve overskud for at hive penge hjem. En mulighed ville være et lån - dog kan i kun hæve pengene hvis det forsvarligt overfor kreditorerne.
Du skal dog være opmærksom på, at hvis du kautionere personligt (som banken med stor sandsynlighed vil kræve) hæfter du personligt. Dvs. dit hus og bil. Og der er ikke fradrag for et evt. tab.