Jeg er helt og aldeles så grøn på webshops, som man overhovedet kan være. jeg venter på at modtage bogen "webshop hvordan", men vil gerne tyvstarte lidt ved at oprette eller tage patent på selve domænet. Jeg har dog læst mig til at man skal vælge sin web-platform med omhu, men har dog ikke lyst til at smide alt for mange penge i projektet inden jeg har sat mig ind i det elementære. Mit spørgsmål er derfor: Er det muligt at købe selve domænet billigt hos http://www.webhosting.dk/ , for derefter at oprette samme hjemme side på en mere professionel og dyrere web-platform?
Jeg undskylder, hvis jeg som drømmende 18-årig endnu er helt ude at skide i dette webshop-univers, spilder nogens tid, men jeg må lige lukke noget damp ud. Det er nemlig en mere forvirrende verden jeg har rodet mig ud i, end jeg selv forventede - dog ikke uden at miste modet.
Jeg undskylder, hvis jeg som drømmende 18-årig endnu er helt ude at skide i dette webshop-univers, spilder nogens tid, men jeg må lige lukke noget damp ud. Det er nemlig en mere forvirrende verden jeg har rodet mig ud i, end jeg selv forventede - dog ikke uden at miste modet.
Domænet er ikke afhængig af din kommende webshop platform. Domænet kan flyttes mellem hostingudbydere som du vil (der kan være omkostninger forbundet med dette). Som du selv er inde på, er det en god ide at sikre sig domænet allerede nu.
Du kan sagtens købe dit .dk eller et andet .XXX domæne ved webhosting, de er nok nogen af de bedste indenfor feltet, og du kan til hver en tid GRATIS pege DNS/IP hen til hvilken som helst server du vil i verden, så ja, det kan du, sørg også gerne for at købe de andre domæner: minwebshop.net .com .info osv, det er ikke ret mange penge vi snakker om her, for at sikre at ingen kommer og "nasser" på dit domæne navn senere, så mener du det alvorligt så brug de 500 kroner på alle domænerne...
Ikke mist modet, man lærer hen ad vejen og vi er da nogen herinde som gerne vil hjælpe andre :)
Så vil du have en webshop hos XXX hosting firma, så peger du bare IP hen til dem ved webhosting og din side er online....
På webhosting.dk køber du først og fremmest webhotel og domæne, og først derefter vælger du hvilket shopsystem som du vil bruge, så svaret er: JA, du kan sagtens gafle domænenavnet nu og senere vælge shopsystem. Du kan også altid flytte dit domæne til en anden host (webhotel) hvis dette skulle blive nødvendigt.
På webhosting.dk køber du først og fremmest webhotel og domæne, og først derefter vælger du hvilket shopsystem som du vil bruge
Både og, tror faktisk vi er enige, men du får det til at lyde som om at webhosting kun sælger domæner med webhotel tilknyttet, dette er ikke tilfældet, du kan købe alle de domæner du vil ved webhosting til 45 kroner (for .dk) og kun have domænerne sikret, samt gratis DNS pegning til hvor du herefter vil have dem hostet, ville bare lige gøre dette klart, så staklen :) ikke kommer til at købe mere end han vil lige nu...