Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto vs. Privatkonto

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 6. Dec 12
Indlæg ialt: 60
Fra  JS Handel Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

Jeg har nu fået mig en erhvervskonto som også er min nemkonto for firmaet. Så langt, så godt. Jeg har pt. ikke noget betalingskort tilknyttet denne konto. Kan jeg, når jeg bestiller varer fra min leverandør, bruge mit private Visa-Dankort og derefter føre beløbet fra erhvervskontoen over til privatkontoen? Er det lovligt at føre penge frem og tilbage mellem erhvervskonto og privatkonto på den måde?

Mvh. Jon

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 16:17
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:23

Det tror jeg er lovligt, så længe at du gemmer kvitteringer og diverse bilag.

Hvorfor får du ikke bare bestilt et Visa-dankort (eller andet betalingskort) til din erhvervskonto?

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 6. Dec 12
Fra  JS Handel Skrevet kl. 16:24

Marc - CoolSlips.dk:

Vi gør det samme med www.coolslips.dk - Så længe du bare har kvitteringer og diverse bilag, så skulle det ikke være noget problem.

Gemmer selvfølgelig alle kvitteringer m.m., og overfører samme dag som jeg trækker som jeg har brugt kortet, således at transaktionsdatoerne er de samme
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 6. Dec 12
Fra  JS Handel Skrevet kl. 16:42

Casper Lorenzo Jensen:

Det tror jeg er lovligt, så længe at du gemmer kvitteringer og diverse bilag.

Hvorfor får du ikke bare bestilt et Visa-dankort (eller andet betalingskort) til din erhvervskonto?

Det ender det også nok med at jeg gør. Papirerne er på vej med posten, så de kan underskrives og returneres. Det er sikkert meget godt at have et separat kort til dette :)

Mvh. Jon

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:55

du kan sagtens gøre det i en personlig virksomhed - betale med privatkort og overføre, men jeg er da enig med de andre, få dig et dankort som minimum og er det til udlandet et visadankort til erhvervskontoen - det burde kunne fås uden omk men det kan svinge fra bank til bank
Husk stadigt at få bestilt i firmanavnet så regninger som sådan kommer til firmanavnet
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 16:56

Det ord du leder efter er "udlæg". Du laver et udlæg for dit firma, på samme måde når du køber et nyt keyboard i Computer City kontant, eller med dit private dankort. Du laver et udlæg, og får bagefter refunderet beløbet på baggrund af dine bilag, f.eks. samtidig med at dit firma betaler dine kørepenge og din løn.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 6. Dec 12
Fra  JS Handel Skrevet kl. 17:04

Cookie - John Hannover:

du kan sagtens gøre det i en personlig virksomhed - betale med privatkort og overføre, men jeg er da enig med de andre, få dig et dankort som minimum og er det til udlandet et visadankort til erhvervskontoen - det burde kunne fås uden omk men det kan svinge fra bank til bank
Husk stadigt at få bestilt i firmanavnet så regninger som sådan kommer til firmanavnet
vh

Det må være det jeg gør. Jeg har et godt forhold til min bank, og er fordel+ kunde mht. privatøkonomien, så der skulle ikke være nogle problemer med at få sådan et kort, og tror nu godt, at jeg kan få det uden omkostninger.

Tak for hjælpen alle sammen :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:31

tobias - helt ok at køre det som udlæg men jeg er ikke ret vild med at du taler om løn og kørepenge i personlig virksomhed for ingen af dele findes. Løn slet ikke og køre penge som skattefradrag - læs
http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html

ikke tale løn overhovet i personlig virksomhed heller - du må ikke betale dig selv løn. Du må lave private hævninger som uden VSO ikke har spor betydning for skatten, og som i VSO indgår som private hævninger i skatteberegningen men intet af det som løn -
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 10:00

Cookie - John Hannover:

tobias - helt ok at køre det som udlæg men jeg er ikke ret vild med at du taler om løn og kørepenge i personlig virksomhed for ingen af dele findes. Løn slet ikke og køre penge som skattefradrag - læs
http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html

ikke tale løn overhovet i personlig virksomhed heller - du må ikke betale dig selv løn. Du må lave private hævninger som uden VSO ikke har spor betydning for skatten, og som i VSO indgår som private hævninger i skatteberegningen men intet af det som løn -
vh

Nu har jeg ikke lige læst at der står personlig virksomhed nogle steder, men det må jeg have misset. Og det var nu heller ikke det der var hovedfokus med mit indlæg :)

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)