Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er mit domæne sikret?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

hej,

Jeg har et attraktivt domæne og har lige fået en forspørgelse på det om overtagelse ved køb evt.

Jeg har dog et projekt liggende som høre under domænet - designet er færdigt og kodet - men mangler så lige et CMS at smide det på ... og pt. er selve domænet ikke tilknyttet et webhotel eller server. den ligger kun hos "dk-hostmaster"

Så hvis de sætter sig på tværs - er mit domæne sikret i mod den form for overdragelse hvor de kan klage?

Jeg vil jo godt beholde det - eller sælge... vil ikke bare få det revet væk. Så det store spørgsmål er om mit domæne er i sikre hændre (mine hænder)?

Supply Chain blæksprutte

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Fra  HosKejser Skrevet kl. 20:20

ingen kløgtige folk på dette punkt?

Supply Chain blæksprutte

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kejseren:

Hvordan skal vi give et konkret svar, når vi ikke kender domænet :-). Hvis dit domæne er i harmoni med domænelovgivningen, så har du ikke noget af frygte. 

Du kan læse tidligere afgørelser her, og danne dig et indtryk af om du er i en gråzone.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 20:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kejseren:

Ikke så kløgtige og ikke synske, det er ikke muligt at svare på dit spørgsmål med de informationer du har givet.

For at give et bare lidt kvalificeret svar skal vi kende domænenavnet, der er kæmpeforskel på om du har registreret vestas.dk eller vierflottefyre.dk.

Det første er der helt åbenlyst problemer med at beholde, især når du ikke har noget aktivt på det.

De bedste hilsner
/Brian

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Fra  HosKejser Skrevet kl. 20:45

Det er et 3 bogstavs domæne i .dk

Det er en forkortelse den erhvervsforening kan presses ned til.

Så det er ikke et firmanavn eller andet der konflikter. der kunne være så mange andre byers erhvervsforeninger der i realiteten kunne bruge dette.. ja eller andre firmaer med 3 ord

Supply Chain blæksprutte

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:50

kejseren:
Det er et 3 bogstavs domæne i .dk

Sådan lidt ala dbf.dk og så henvender Dansk Fjerbolds Union sig? Hvis du i forvejen ejer 200 andre domæner og forsøger at presse prisen, eller har haft et "til salg" skilt på siden, så er du ret dårligt stillet i en klagesag. Men hvis du har en reel plan og er ved at lancerer et projekt, så ville jeg ikke bekymre mig.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Fra  HosKejser Skrevet kl. 20:56

nej ejer ikke en sværm af domæner. har vist 10 maks.

Jeg nævnte dog for dem jeg engang fik tilbudt 9k og der kunne jeg måske være interesseret igen på et lignede bud.

har jeg så dummet mig ved at skrive sådan til dem?

Supply Chain blæksprutte

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:01

kejseren:

Jeg nævnte dog for dem jeg engang fik tilbudt 9k og der kunne jeg måske være interesseret igen på et lignede bud.

har jeg så dummet mig ved at skrive sådan til dem?

Tja.. det taler da ikke positivt for dig i en eventuel sag. Det hedder sig at du ikke må opretholde domænet alene med videresalg for øje.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Fra  HosKejser Skrevet kl. 21:25

jeg har dog lavet en vidrestilling til et andet domæne til "det aktive design" for det domæne de ønsker at bruge fra mig. så de kan se jeg ikke bare snakker for min syge moster

Supply Chain blæksprutte

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)