Jeg har et spørgsmål, som jeg håber i kan give et klart svar på. Jeg vil lave en hjemeside, MEN må jeg bruge billeder fra nettet af? altså hvis jeg googler ÆBLE, så findes der 100vis af billeder af æbler,må jeg bruge dem? Jeg er godt klar over at der er copyright på visse billeder, det fremgår også på billedet ved at der er en lille tekst igennem billedet.
Jeg har bare f.eks set på mange helse/livsstils sider at der er billeder som går igen, og som jeg antager er fundet på nettet?!?!
Nej det fremgår langt fra altid af billedet at der er copyright - så engen skal du finde et æble der ikke er copyright beskyttet på en af de sider der har frie billeder - eller du skal ha ret - men gør du ikke det - så kan du komme til at betale
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
For at finde billeder du frit kan bruge, kan du fx bruge Google's avanceret søgning, Flickr's Creative Commons eller en side som www.sxc.hu. Husk lige at læse betingelserne og licenserne, før du bruger et billede. På www.sxc.hu ved jeg fx at du skal skrive en kommentar med linket på den side hvor du bruger billedet for at må bruge det.
Jamen tak for jeres links det vil jeg kigge nærmere på. Forstår ikke lige det med at man skal knytte en kommentar til et billede??? for at kune bruge det. det kan man jo ikke. og ja tak vil helst gerne i starten kunne benytte de gratis ting der nu er mulighed for, for at begrænse udgifterne.
Det er også lidt svært når siden er nede i øjeblikket hehe, men når siden er oppe, kan man trykke ind på et billede og skrive en kommentar til det. Det skal altså være på www.sxc.hu og ikke der hvor du bruger billedet :)
at du ikke bare må bruge billeder på nettet. Det gælder uanset om der står copyright eller andet - du må helt enkelt kun bruge dem hvis du enten har fået tilladelse af ham der ejer det - eller har fået det fra en side hvor betingelserne klart siger de ligger gratis OG må bruges kommersielt, og det skal du sikre dig vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER