Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken løn skal man give?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Jeg går lidt og spekulere over hvilken løn man egentlig skal give, til sine ansatte når man starter op. For hvis nu jeg har ansat en programmør, en sælger og en regnskabsmand, så bliver jeg jo nød til at betale løn til dem, men når jeg lige har startet en virksomhed, så har man jo ikke penge til at give noget løn overhovedet. Hvad gør i? Jeg har læst Jesper Buch's bog, og ser at han betalte en meget lav løn, men gik på bar med sine ansatte hver fredag, for at de skulle have det sjovt, da de næsten ikke tjente noget.

Må jeg høre hvad i gør, og kan en investor hjælpe i denne forbindelse, med hensyn til at ligge et stort kapital i virksomheden?

Mvh
Mathias
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er jo flere forskellige måder at gøre det på. Hvis det absolut er nødvendigt at ansatte fra Dag 1, har stifteren typisk enten selv en opsparing at bruge af til opstarten, har lånt penge i banken eller fået en investor med på ideen.

Ellers er den mest normale fremgangsmåde nok, at man knokler for at skabe omsætning nok til sin egen løn, derefter til sin egen OG den første medarbejders løn, hvilket gør det muligt at ansætte den første. Der knokles fortsat for at skabe vækst nok til yderligere en ansat etc. Det kaldes for organisk vækst.

I opstarten kan det ofte betale sig at outsource opgaver, eks. bogholderi så man kun betaler for det man har brug for, istedet for at ansætte en person fuldtids til det. I starten er der typisk alligevel ikke nok arbejde til en fuldtids regnskabsmedarbejder.

Mvh Carsten

Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 23:00

Tak for svaret Carsten.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)